آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۰۰۰۷۲
درستی در گفتگو با دانشجو بیان کرد

عدم واریز پیش‌پرداخت علت توقف ۵ ساله قرارداد ۶۳۰ واگن / ۲۹ رام قطار در دوره ششم بازسازی می‌شود + فیلم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد اورهال هر رام قطار مترو گفت: ۵ سال گذشته، قرارداد ۶۳۰ واگن در وزارت کشور منعقد شده بود، اما به علت عدم واریز پیش‌پرداخت متوقف مانده بود.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص وضعیت شبکه مترو تهران اعلام کرد: مهم‌ترین اتفاقی در ماه‌های اخیر در حوزه زیرساخت‌های اساسی مترو در قالب دارایی‌های شرکت مترو، افتتاح‌هایی بود که در پایان سال ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم.

وی درباره افتتاح پایانی سال گذشته افزود: قسمت میانی خط ۶ با افتتاح ۴ ایستگاه در این مسیر به شبکه خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به شهروندان وارد شد و همچنین یک ایستگاه به قسمت شمالی خط ۷ اضافه شد. البته ۴ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ۷ مترو طی روز‌های آتی افتتاح می‌شود.

درستی با اشاره به زمان‌بر و پیچیده بودن عملیات افزایش ناوگان بیان کرد: قرارداد ۶۳۰ واگن در ۵ سال گذشته در وزارت کشور منعقد شده بود که به علت عدم واریز پیش‌پرداخت متوقف مانده بود. با پیگیری‌ها و حمایت‌های شهردار تهران این پیش‌پرداخت واریز شده و می‌توانیم با تأمین واگن‌های جدید نوید روز‌های بهتری را به شهروندان بدهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه برای ورود اولین قطار به ناوگان باید بین ۱۵ الی ۱۸ ماه صبر کنیم، ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های شهردار تهران و توافق با طرف تأمین‌کننده، این زمان به ۱۲ ماه کاهش یافت و تلاش کردیم در این ۹ ماه از آنچه داشتیم مانند ۱۷۱ رام قطار به‌صورت بهینه‌تر استفاده کنیم. به همین خاطر کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در زمینه اورهال و تعمیرات اساسی سنگین و نیمه‌سنگین را در اولویت قرار دادیم.

 

کد ویدیو

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها از بهمن ۱۴۰۱ برای اورهال قطار‌ها اظهار داشت: اورهال اساسی ۲۹ رام قطار در دوره ششم در دستور کار قرار دارد. قطار‌های DC از نسل قدیم‌اند که به لحاظ تکنولوژی قدیمی شدند و تعمیر آن‌ها سخت‌تر است؛ لذا تا قبل از شروع این برنامه، تنها اورهال ۲ رام قطار DC انجام شده بود.

درستی در خصوص ۴۰ میلیارد هزینه اورهال هر واگن توضیح داد: در زمینه اورهال قطار‌های DC پلاس باید توجه داشت، با لحاظ ارتقای کیفی در کنار اورهال تخصصی ناوگان DC این هزینه ذکر شده است. اگر قرار بود فقط اورهال صورت بگیرد، حتماً هزینه کمتری صرف می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه اولین قطار DC یا همان قطار نسل قدیم مترو در دوره ششم مدیریت شهری در خردادماه اورهال و نوسازی شد، اذعان کرد: این قطار‌ها در جریان اورهال ارتقاء پیدا کرده و دیگر در دسته نسل قدیمی نخواهند بود. برای همین می‌توان به آن‌ها DC پلاس گفت. بنا داریم در روز‌های جاری یک قطار دیگر نیز از این نسل به خطوط اضافه کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در خردادماه ۵ رام قطار AC نیز اورهال شد، تصریح کرد: همزمان با آغاز به کار یک رام DC پلاس اورهال شده، ۵ رام دیگر نیز از مسیر اورهال به ناوگان اضافه خواهد شد. به عبارتی با احتساب قطار‌های DC پلاس، ۱۲ رام از ۲۹ رام قطاری که تعهد کردیم را به ناوگان برمی‌گردانیم.

 

کد ویدیو
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار