کد خبر:۱۱۳۸۱۳۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان مطرح کرد:

جای خالی فضای محیطی برخی شهرهای گیلان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از نصب بیلبوردها و تابلوهای معرفی در سطح استان گیلان که توسط شهرداران نصب شده انتقاد کرد.

جای خالی فضای محیطی برخی شهرهای گیلان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،ولی جهانی با اشاره به قابلیت ‌های گردشگری گیلان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های غنی از لحاظ فرهنگ، تاریخ، تمدن، مفاخر و مشاهیر در سطح کشور است و این شهرت آوازه جهانی هم دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان زمانی به عنوان دروازه اروپا شناخته شد، افزود: سابقه تاریخی استان گیلان به ۲۳۰ هزار سال قبل برمی‌گردد و همچنین در دوره اسلامی نیز آثار ۱۲۰۰ سال را داریم. 


جهانی با اشاره به اینکه این استان دارای ۶ بافت تاریخی ارزشمند است، گفت: ۵۲۰۰ اثر تاریخی شاخص نیز در زمینه گیلان وجود دارد  و ۲۹ هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با انتقاد از نصب بی‌شمار، زننده و غیرمتعارف تابلوها و بیلبوردهای تبلیغات در گیلان افزود: پدیده رویش بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در شهرهای گردشگری گیلان تامل برانگیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان با انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در قبال معرفی جذابیت‌های گردشگری استان بیان کرد: برخی شهرهای گیلان به ویژه مبادی ورودی استان جای فضاسازی تبلیغی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی رویش کرده است.

جهانی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها فضایی برای معرفی مناطق فرهنگی، تاریخی و گردشگری تعریف نکردند، گفت: عدم نصب تابلوهای گردشگری و تعریف برای معرفی جذابیت‌های تاریخی و گردشگری از سوی برخی شهرداری ها قابل پیگیری و مطالبه است.

ولی جهانی بیان کرد: مجسمه‌ها و اِلِمان‌هایی که در میادین ورودی شهرها معمولا نصب می‌شود و برخی از این اِلِمان‌ها مورد سوال گردشگران است حتما باید پیش از نصب، مصوبه شورای فرهنگ عمومی را داشته باشد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم در این زمینه ورود کند. 

وی با انتقاد از بکارگیری از تصاویر هنرمندان خارجی در تبلیغات محیطی و بیلبوردها بیان کرد: نصب تابلوها و بیلبوردها در میادین و پل‌های عابر پیاده که با تصویری از برخی هنرمندان خارجی بوده منظر بصری شهرها را تحت شعاع قرار داده و به جای اینکه تاریخ و فرهنگ آن شهر مشاهده شود به جز تابلوهای تبلیغات با ابعاد بسیار گسترده مورد خاص دیگری مشاهده نمی‌شود، بنابراین انتظار داریم شهرداران در این خصوص کمک کنند تا یکی از مهمترین داشته‌های شهر را که شامل جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به عموم مردم معرفی کنیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار