به گزارش گروه استانهای خبرنگاری دانشجو، قاسم احمدی لاشکی معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ساختن دانشگاه به تنهایی چاره کار نیست، چون بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تعداد آن از کشورهای چین و هند بیشتر است، در عوض باید به خروجی آنها دقت کرد تا با پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.
وی با بیان اینکه دروس آموزشی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اصلاح و بازنگری است، ادامه داد: باید علومی که ضرورت ندارد را برداریم و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانش آموزان و جامعه باشد.
احمدی لاشکی گفت: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، ۳۹۱ مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و ۱۱ مدرسه متوسط دوم با یک دانش آموز فعالیت دارند.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه آموزش در مدارس ضعف هایی نیز وجود دارد و در برخی از مدارس در شهرهای بزرگ کلاس هایی با ۵۰ دانش آموز داریم که باید این وضعیت را مرتفع کرد.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش گرفته شد که نیاز به برنامه ریزی های فرا وزارتخانهای داشت، زیرا باید تمام تعهدات مالی و اعتباری ۳۰ سال خدمت معلمان در نظر گرفته می شد.
احمدی لاشکی با بیان اینکه امروز در خدمت معلمانی هستیم که قرار است ۳۰ سال آینده زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت نسل های آینده کنند، خاطرنشان کرد: معلم اگر شایسته نباشد، تمام کتب و امکانات بی فایده است و به طور قطع آموزگار می تواند جای خالی فضای آموزشی و کتب درسی را پر کند.
این مسئول یادآور شد: برای اینکه آموزش و پرورش دقیق تری داشته باشیم، سه شاخصه فضای آموزشی، محتوا و کتب مناسب درسی باید تامین شود و در این بین نقش معلم بسیار حساس و کلیدی است.
احمدی لاشکی بیان کرد: امروز نه فقط جهان اسلام بلکه تمام دنیا روز به روز بیدار تر و آگاه تر می شوند و معلمان باید حوادث روز مثل جریان مقاومت را برای دانش آموزان تببین کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه تعهداتی بر عهده وزارت آموزش و پرورش نهاده شده که ابتدا باید اعتبارات آن تامین شود و در غیر این صورت کاری انجام نمیشود، به عنوان مثال در خصوص توسعه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی تاکیدات ویژه ای وجود دارد و برای ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور نیازمند تامین اعتبار و بودجه هستیم.