کد خبر:۱۲۳۳۶۵۲

پیش‌بینی ۹ ایستگاه شارژ دوچرخه و ۲ مجموعه اورژانس در طول مسیر زندگی

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: ۴۷ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و ۲۶ کیلومتر مسیر دوچرخه و اسکوتر طراحی شده و قرار است شهروندان در مسیر سرزندگی به صورت ایمن تردد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران در آئین افتتاحیه ۴۷ کیلومتر مسیر سرزندگی (پیاده‌راه و مسیر حمل و نقل پاک) که صبح امروز جمعه ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ همزمان با یکصد و شصت و هفتمین پویش امید و افتخار در بوستان پردیسان برگزار شد، ضمن تقدیر ویژه از شهردار تهران برای اجرای این طرح، اظهار کرد: شهردار شرایطی را فراهم کرد که امروز نزد مردم سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری در این طرح که نمونه مشابهی نداشت، همکاری خوبی با ما داشت، خاطرنشان کرد: دوره مدرنیسم شهری با خودرو محوری همراه بود و تمام معابر شهری در تمام کشور‌های دنیا برای خودرو طراحی شده بود، اما این مسیر اشتباه است و انسان‌ها به سمت افسردگی می‌روند؛ لذا طراحان به سمت شهر‌های انسان محور رفتند و خودرو در اولویت بعدی قرار گرفت و امروز مد‌های حمل و نقلی پاک و مسیر‌های پیاده روی مورد توجه است.

صالحی با اشاره به اصلی‌ترین رویکرد شهرداری تهران مبنی بر توسعه حمل و نقل عمومی پاک و برقی، یادآور شد: در کنار این پازل اصلی، برنامه‌ای طراحی شد که مکمل آن را امروز در مد‌های سبک حمل و نقل شاهد هستیم.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه چهار بوستان فدک، ۱۳ هکتاری، پردیسان و نهج‌البلاغه با این مسیر به هم در دو فاز متصل می‌شوند، گفت: ۴۷ کیلومتر مسیر پیاده روی و ۲۶ کیلومتر مسیر دوچرخه و اسکوتر طراحی شده و قرار است شهروندان در این دو مسیر به صورت ایمن تردد کند.

وی با اعلام اینکه ۱۳ ورودی در این مسیر طراحی شده است، گفت: ۲ پل نیز در مسیر طراحی شده که اولین پل در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و پل دوم نیز امروز آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

صالحی همچنین تصریح کرد: پل بزرگراه شیخ فضل اله نوری ۲۶۲ متر و پل بزرگراه شهید همت ۳۴۰ متر طول دارد. بخش‌های مختلف در این مسیر طی ۲ ماه راه اندازی شده و کار دقت و سرعت کافی را داشت.

وی با بیان اینکه ۹ ایستگاه شارژ دوچرخه و ۴ اتاق مادر و کودک و ۲ مجموعه اورژانس در طول مسیر پیش بینی شده است، یادآور شد: مسیر حمل بیمار نیز در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه ۳۰ نقطه حادثه خیز رفع شده است، گفت: احداث پل میانی برای اولین بار ظرف ۲ ماه به صورت سبک انجام شد و خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود و آغازی برای مهندسی جدید در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در مسیر توزیع شده و ۸۰۰ تابلو و علائم و ۲۹۰ نیمکت جدید در مسیر نصب شده است، خاطرنشان کرد: آبخوری‌ها و مخازن به‌روزرسانی و ۸۹ نوع درخت و درختچه در طول مسیر غرس شد.

صالحی همچنین تصریح کرد: ست‌های ورزشی جدیدی برای شهروندان در طول مسیر نصب شده و نورپردازی آن نیز با همراهی سازمان زیباسازی دنبال شد.

وی با بیان اینکه ۹۶ دوچرخه و ۹۶ اسکوتر برقی در ایستگاه‌ها آماده استفاده شهروندان است، یادآور شد: برنامه برای سال آینده اضافه کردن ۲۰ کیلومتر در فاز اول است و در فاز دوم نیز برنامه داریم مسیر را به ۱۰۰ کیلومتر برسانیم. از سعادت آباد تا طرشت و کوی نصر تا پونک این مسیر در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه فاز ۲ و ۳ مسیر ۴۷ کیلومتری و فاز دوم اکو پارک فرحزاد در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در این منطقه نیز در سال آینده دنبال خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار