کد خبر:۱۶۸۶۱۴
متخصص کليه و مجاري ادراري:
مصرف كافي مايعات از ابتلا به سنگ كليه جلوگيري ميكند
متخصص بيماريهاي کليه و مجاري ادراري، مصرف زياد مايعات، حدود 8 تا 12 ليوان در طول روز و کاهش مصرف گوشت قرمز و نمک را از نکات پيشگيرانه ابتلا به سنگ کليه دانست.
دکتر صدرالله محرابي در گفتوگو با خبرنگار « خبرگزاري دانشجو» در ياسوج ، اظهار داشت: بيماري سنگ کليه يکي از عارضههاي رايج در جامعه بوده که ميتوان با رعايت برخي اقدامات پيشگيرانه ساده تا حد زيادي از آن جلوگيري کرد.
وي افزود: مصرف کم مايعات، آب و هواي گرم و خشک و معتدل کوهستاني، جنس مذکر، کم تحرکي، زمينه فاميلي، ناهنجاري هاي مادرزادي، و عفونت هاي دستگاه ادراري از مهمترين دلايل ابتلا به سنگ کليه و مجاري ادراري است.
متخصص کليه و مجاري ادراري گفت: در حال حاضر اغلب سنگهاي دستگاه ادراري با درمان دارويي و انواع مختلف سنگشکني قابل درمان هستند و جاي نگراني وجود ندارد.
دکتر محرابي با بيان اينکه تعداد محدودي از بيماران براي درمان سنگ کليه نياز به عمل جراحي نياز دارند، تاکيد کرد: با توجه به عدد بالاي سنگسازي (حدود 50 درصد طي 10سال) لازم است در اغلب موارد افراد با مراجعه مکرر به پزشک و ارزيابي عملکرد وضعيت کليهها با اقدامات پيشگيرانه از ابتلا به اين بيماري جلوگيري کنند.
اين استاد دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، افزايش تحرک، مصرف زياد مايعات، حدود 12-8 ليوان در طول روز و کاهش مصرف گوشت قرمز و نمک را از نکات پيشگيرانه ابتلا به سنگ کليه دانست.
وي ابراز داشت: در صورت دفع سنگ در مبتلايان به اين بيماري نيز مي توان بسته به جنس سنگ از داروهاي مختلف براي جلوگيري از سنگسازي استفاده کرد تا ازعود مجدد و ايجاد عوارض جلو گيري شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا