به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، فرهود فرمند، کارشناس بازی سازی گفت: که یکی از فاکتورهای مهم برای ارتقای سطح بازیهای رایانهای به استانداردهای جهانی ایجاد و توسعه بازارهای آنلاین و فضاهای مجازی عرضه این بازیها است.
فرهود فرمند در رابطه با بحث استاندارد سازی بازی ها ی داخلی گفت: به دلیل رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور بازی های خارجی با قیمت بسیار پایین تر از قیمت اصلی در دسترس مخاطبان این محصول قرار دارد و آنها بازی های داخلی را با این بازی ها هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت مقایسه می کنند در نتیجه سطح توقع و انتظار مخاطب از بازی های داخلی نیز بالا می رود. طبیعی است که ما برای رقابت با این بازی ها باید تلاش کنیم خودمان را به استانداردهای جهانی تولید این کالای فرهنگی برسانیم.
وی توضیح داد: برای دستیابی به این استانداردها و موفقیت در رقابت با بازی های خارجی هم بالا بردن کیفیت محصول مهم است و هم نحوه ارائه این تولیدات که آن هم باید بروز و مطابق با استاندارهای بین المللی باشد.
کارشناس حوزه بازی سازی گفت: در ارتباط با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی با بحث سرمایه گذاری هرچه بیشتر در بخش آموزش و پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص و خلاق روبه رو هستیم تا بتوانیم در عرصه بین المللی حرف هایی برای گفتن داشته باشیم و همگام با دانش روز دنیا حرکت کنیم.
فرمند یادآور شد که نکته مهم دیگر برای رسیدن به استانداردهای بین المللی در تولید بازی نحوه ارائه این محصول است که آنهم باید مطابق با این استانداردها باشد. یکی از نیازهای مهم تولید کنندگان این است که بتوانند علاوه بر بازارهای خارجی در بازار داخلی هم محصولات خود را محک بزنند و با نیازها و انتظارات مخاطبان خود آشنا شوند. در همین رابطه ما به یک بخش مجازی و آنلاین هم در بازار عرضه این محصولات نیاز داریم که بتوانیم برخی از انواع بازی را از این طریق به مخاطبان معرفی و عرضه کنیم.
کارشناس حوزه بازی سازی توضیح داد: بسته به حجم بازی یا مخاطب یا هدفی که برای تولید آن در نظر گرفته شده بازار عرضه آن متفاوت خواهد بود. بعضی از بازی ها مثل بازی های کوچک مناسب برای ارائه از طریق آنلاین و بازار مجازی و برخی دیگر نیازمند عرضه در بازارهای رسمی و تجاری هستند.