به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، یکی از مشکلات موجود در فضای مجازی، اثرات برنامههای تبلیغاتی و جنگ روانی دشمن، با هدف اثرگذاری بر روحیه و تفکر کاربران است که البته در شبکهها یاجتماعی خارجی مانند فیسبوک، گوگلپلاس و توئیتر با شدت بیشتر در جریان است.
مسایل اقتصادی اخیر که با واکنش مناسبی از سوی کاربران شبکههای اجتماعی روبرو شد، دستاویزی است برای برخی افراد مسألهدار تا بهصورت هدفمند به تمامی ارزشهای جاری د رجامعه تاخته و با گلآلود کردن آب، ماهی مورد نظرشان را صید کنند.
در این بین یک حرکت ساده و جمله معنادار که بهصورت طرحی کاملاً ساده منتشر شده است، توانسته ضمن جلب استقبال خوبی از سوی کاربران ایرانی فضای مجازی، پاسخی معنادار برخی کاربران خاص شبکههای اجتماعی بدهد.
گفتنی است نقد صحیح و منصفانه گرانی، تورم، افزایش نرخ ارز و بالا رفتن بدون حسابوکتاب قیمت خدرو، ار جمله مسایلی است که عموم کاربران فضای مجازی، با کمک نوشتههای مختلف و تولیدات گوناگون در زمینههای طنز، طرح، کاریکاتور، ترول، تحلیل و پیامک، نسبت به آن واکنش نشان داده و میدهند.
لازمبهذکر است که برخی گروههای ساماندهی شده در فضای مجازی خصوصاً شبکههای مجازی خارجی، همواره از مسایل اتفاق افتاده در جامعه، جهت پیشبرد اهداف مورد نظر خود استفاده میکنند که اینبار بهنظر میرسد در دستیابی به اهداف خود، موفق نبودهاند.
بعنوان مثال نگاهي به آمار هاي در صد آشنا با مسائل سياسي در جمعيت و درصد نظر دهنده در مسائل سياسي ، در کشورهاي آسيايي و مقايسه آن با کشور خودمان مي تواند ره گشا باشد .