به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، شاید هنوز هم شما به خاطر صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی، توسط افسر، جریمه شده باشید. اما ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و تصادفات، بر طبق مطالعات اخیر دانشگاه Carnegie Mellon و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، بسیار ضعیف باشد.
این محققان با استفاده از مقایسه آمار و ارقام، به این نتیجه رسیدند که افزایش استفاده از تلفن همراه به افزایش قابل محسوس شمار تصادفات منجر نشده است. ظاهراً این مطالعه بحث زیادی در محافل علمی ایجاد کرده است. این مطالعه در مجله اقتصاد آمریکا منتشر شده است.
Saurabh Bhargava، استادیار دانشکده علوم اجتماعی دیترویت و Vikram S. Pathania، از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، با استفاده از اطلاعات به دست آمده در بین سال های 2002 و 2005 ، در مورد تلفن همراه، دریافتند که تلفن های همراه اغلب رانندگان، در فاصله بین دو آنتن تلفن همراه، در حال مکالمه نبوده است.
در همان زمان، ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه، پیشنهاد تشویقی تماس رایگان از ساعت 9 شب به بعد را اجرا می کردند که این جایزه، باعث افزایش 7% مکالمات توسط رانندگان شده بود. آن ها اطلاعات مربوط به 8 میلیون تصادف رانندگی و تصادفات منجر به مرگ را در طی این چهار سال، بیرون کشیدند. نتیجه این بود که هیچ ارتباط آماری بین بالارفتن تصادفات و افزایش مکالمه ها وجود نداشت.
آن ها حتی پس از تصویب قانون ممنوعیت مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی، آمار تصادفات را بررسی کردند و دریافتند که تفاوت محسوسی بین آمار تصادفات قبل و بعد از تصویب این قانون وجود نداشت.
مخالفت ها با استفاده از تلفن همراه در خودروها به سال 1997 برمی گردد، زمانی که مقاله ای در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شده بود که می گفت استفاده از تلفن همراه به وسیله رانندگان، احتمال تصادفات را تا 4 برابر و مساوی با رانندگی در حالت مستی، بالا میبرد.
مثلا قبلا مردم نسبت به موبايل نديد-پديد بودن اما حالا در استفاده از اون حواسشون جمع شده.
مثلا آمار ميدن که زنها در عبور از خيابان با احتياطند، بعد از يک مدت زنها هم بي احتياط ميشن!!!