کد خبر:۳۶۸۷۳۶
رئیس کمیته ارتباطات در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" اعلام کرد

چگونگی دسترسی به داده‌های کاربران شبکه‌اجتماعی اینستاگرام/ بعید بودن اجرای فیلترینگ هوشمند در مدت زمان کوتاه

رئیس کمیته ارتباطات گفت: ایران در زمینه فیلترینگ هوشمند مطالعات گسترده‌ای داشته‌است و تاکنون نیز توانسته به موفقیت‌‍‌هایی دست پیدا کند ولی به دلیل پیچیدگی‌های موجود بعید می‌دانم در مدت زمان کوتاهی اجرایی شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات در گفتگو با خبرنگار علمی"خبرگزاری دانشجو"، در خصوص تکلیف وزارت ارتباطات برای دسترسی به داده‌های کاربران شبکه‌اجتماعی اینستاگرام که در آخرین جلسه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه اعلام شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها برای آنکه بتوانند داده‌های مجرمانه کاربران خود را کنترل کنند، طی مذاکراتی از شرکت سازنده درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران خود را دارند.

 

وی افزود: یکی از مزایای دسترسی به اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، پالایش فضای مجازی است که موجب می‌شود، تنها صفحات مجرمانه فیلتر شوند و مسدودسازی برای کل بستر اتفاق نیفتد.

 

سبحانی‌فر با تاکید بر لزوم اجرای فیلترینگ هوشمند، تاکید کرد: فیلترینگ هوشمند از نظر فنی قادر خواهد بود به برخی از بخش‌ها مانند عکس‌هایی که به نحوی با اعتقادات ما در تناقض هستند، حساس شده و به صورت هوشمند فیلتر شوند.

 

رئیس کمیته ارتباطات در خصوص اینکه تاکنون فیلترینگی با این ابعاد در هیچ کجای دنیا پیاده‌سازی نشده است، اظهار داشت: ایران در زمینه فیلترینگ هوشمند مطالعات گسترده‌ای داشته‌است و تاکنون نیز توانسته به موفقیت‌‍‌هایی دست پیدا کند ولی به دلیل پیچیدگی‌های موجود بعید می‌دانم در مدت زمان کوتاهی اجرایی شود.

 

وی در مورد ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی نیز که طرح 1 و 2 فوریت آن در مجلس رای نیاورد اما در کمیسیون صنایع و معادن مورد بازبینی قرار گرفت، تاکید کرد: پس از بازبینی‌های انجام شده در کمیسیون صنایع و معادن موضوع ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی مورد قبول واقع نشد اما با موضوع حذف ماده 4 وظایف وزارت ارتباط و وفناوری اطلاعات موافقت شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار