کد خبر:۳۷۵۴۳۰
مدیرعامل شرکت پست:

خرید و فروش اینترنتی بالاترین ترافیک پستی را به خود اختصاص داده است/ رشد 17درصدی ترافیک پستی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست از رشد ترافیک پستی خبر داد و گفت: شبکه پستی طی سال جاری با جا به جایی 430 میلیون مرسوله نسبت به مدت مشابه درسال گذشته با رشد ترافیک 17 درصدی روبرو شده است.
خرید و فروش اینترنتی بالاترین ترافیک پستی را به خود اختصاص داده است/  رشد 17درصدی ترافیک پستی

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست با بیان این که در ماه‌‍‌های اخیر حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر از سرویس تعیین زمان توزیع (TLS) استفاده کرده اند، افزود: علیرغم این که سرویس TLS از سرویس های تازه افتتاح شده شبکه است با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده که این امر به شدت میزان مرسولات معطله در باجه ها را کاهش داده است. وی زمان توزیع مرسولات را در این سرویس ساعات 14 تا 16 و 18 تا 22 عنوان کرد.

 

مهری با اشاره به این که مردم به سرویس‌های با کیفیت پست علاقه دارند، بیشترین رشد ترافیک را به ترتیب سرویس خرید و فروش اینترنتی با حدود 36 درصد، سرویس پست ویژه با حدود 28 درصد و سرویس پست پیشتاز با 24 درصد رشد عنوان کرد.

 

رئیس هیات مدیره سپس به راه‌اندازی سرویس «پست همراه» با شماره #193*اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از سرویس‌ها و خدمات پستی مطلع شده و مقرر شده با توسعه این سرویس با تلفن همراه از سرنوشت مرسوله خود اطلاع یابند.

 

سرویس پست مالی دیگر سرویسی بود که مهری از آن نام برد و یادآور شد: در حال حاضر در 107 واحد پستی سرویس های پست مالی را با همکاری پست بانک ارایه می‌دهیم و بنا داریم تا پایان سال این عدد را به 300 واحد پستی افزایش دهیم.

 

مدیرعامل در خصوص نحوه بیمه مرسولات پستی اظهار داشت: اگر مرسولات بیمه شده به هردلیلی خسارت دیده و یا مفقود شده است خسارت مربوط به آن براساس ارزش اظهار شده مرسوله توسط صاحب آن پرداخت می‌شود و در صورتی که بیمه نشده باشد توسط تعرفه های اعلامی از سوی شرکت پست پرداخت خسارت صورت خواهد گرفت.

 

مهری در خصوص تاخیر در ارسال مرسولات ویژه نیز به بحث پرداخت خسارت در تاخیر توزیع اشاره و اعلام کرد: در پی آن هستیم تا مجوز لازم را جهت این امر نیز اخذ کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به اقدامات انجام شده در ساختار نیروی انسانی، اقتصادی و فنی شبکه پستی سعی کردیم هزینه‌ها را کنترل و قیمت تمام شده را کاهش دهیم اذعان داشت: با ارتقای بهره وری، قیمت تمام شده را کاهش می‌دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

 

مهری با ذکر این مطلب که بنا داریم خودمان را به استانداردهای دنیا نزدیک کنیم، سرانه مرسوله در ایران را حدود هشت مرسوله و سرانه مرسولات در کشورهای آسیا و اقیانوسیه را 5/11 مرسوله اعلام کرد و اظهار داشت: با اقداماتی که صورت خواهد گرفت انتظار می رود تا در سال آینده به این عدد دست پیدا کنیم.

 

وی تاکید کرد: این موضوع نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و جا افتادن فرهنگ استفاده از خدمات پستی توسط ارایه خدمات با کیفیت و موردنیاز مشتریان دارد و سازمان ها باید اعتقاد پیدا کنند که کارهای خود را برون سپاری کنند و مکاتبه جای مراجعه را بگیرد.

 

مدیرعامی شرکت پست افزود: این امر در بهره وری سازمان اثرات مثبت بسیاری دارد و سالم سازی محیط اداری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، ترافیک و هزینه های ملی را در بر خواهد داشت.

 

مهری با بیان این که درخواست ما از سازمان‌ها و شهروندان اعتماد به پست است تاکید کرد: ما با ارایه راهکارها و طراحی سرویس های جدید و همچنین اصلاحات ساختاری از جمله بازنگری در خطوط هوایی و توسعه خطوط ریلی این اطمینان را به مشتریان خود می دهیم که مرسولات را در نهایت دقت، صحت و کیفیت در سراسر کشور جابه جا کنیم .

 

وی گفت: در حال حاضر در 3 استان هرمزگان، خراسان رضوی و کرمان برای جا به جایی مرسولات از خطوط ریلی استفاده می کنیم و در صددیم تا این امر را به دیگر نقاط کشور نیز گسترش دهیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار