به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، کاظم ابراهیمی صدرآبادی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران صبح امروز در مراسم پایان طرح هم کدسازی تلفن ثابت با اشاره به اینکه پروژه هم کدسازی پس از دو سال تأخیر با شروع دولت یازدهم مجددا پیگیری شد، خاطرنشان کرد: اجرایی این طرح کار عظیمی بود که با توجه به پیچیدگی های فنی و شبکه ای توانست با موفقیت به پایان برسد.
وی با اشاره به اهمیت طرح هم کدسازی تلفن ثابت یادآور شد: در این طرح کلیه شماره های کشور درگیر بودند به طوری که چگونگی آرایش دادن این شماره ها و تبدیل آنها از هفت به هشت رقم بدون بروز هیچ گونه اختلال نیازمند کار فنی همه جانبه ای بود که با استفاده از کلیه نهادهای ذیربط اجرایی شد.
ابراهیمی سهولت در ارتباطات درون استانی و هم کدسازی کلیه شهرها و روستاهای استانی را از ویژگی های این طرح اعلام کرد و یادآور شد: تبدیل شماره ها از هفت به هشت رقم، اختصاص یک شماره منحصر به فرد به یک مشترک در یک استان، جلوگیری از تداخل شماره ای و پیش بینی سرویس های مبتنی بر نسل های جدید از دیگر ویژگی های طرح هم کدسازی تلفن ثابت است.
مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرایی طرح هم کدسازی تلفن ثابت اظهار داشت: بسیج کلیه مدیران شرکت مخابرات و سازمان های تابعه، برنامه ریزی برای جلوگیری از تداخل شماره ای، برگزاری جلسات برای به روز رسانی دستگاه های خودپرداز و پمپ بنزین ها از مهمترین اقدامات انجام شده در اجرای طرح هم کدسازی بوده است.
کاظمی همچنین تشکیل کمیته های تخصصی فنی در سطح ملی و استانی، تدوین طرح نامبرینگ جدید استان ها، عقد قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی، هماهنگی با سازمان ها و مراجع ذیربط و اطلاع رسانی عمومی را از دیگر اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه هم کدسازی عنوان کرد.
مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به برخی آمارهای طرح هم کدسازی یادآور شد: در اجرای این طرح 1151 بلوک نامبرینگ به 6 هزار و 715 بلوک تبدیل و تعداد زون ها از 300 به 90 تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 315 نفر به طور مستقیم در اجرای این طرح همکاری داشتند به تاثیر اجرایی هم کدسازی در شبکه مخابراتی اشاره کرد و یادآور شد: کاهش حجم جداول شارژینگ، متمرکز شدن مراکز پاسخگویی 118، نامبرینگ منظم و برقراری منظم کلیه تماس ها از مهمترین تاثیرات اجرایی طرح هم کدسازی تلفن ثابت بوده است.