آخرین اخبار:
کد خبر:۳۷۷۳۲۵
از ادعای غیرقانونی بودن حصر تا نگرانی‌هایی که فراتر از وظایف یک نماینده است

کلکسیون لاطائلات علی مطهری درباره حصر

حمایت بیش از اندازه مطهری جهت رفع حصر سران فتنه در این سالها تا آنجایی پیش رفت که حتی شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس را در هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان به دنبال داشت و آن‌ها عقیده داشتند که اظهارات و رفتارهای مطهری دور از شأن نمایندگی‌ است.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با جستجوی ساده نام علی مطهری در کنار «حصر» در موتورهای جستجو، صفحات بسیاری پیرامون حصر و رفع حصر از زبان علی مطهری پیدا می‌شود.


مسئله رفع حصر از میر حسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، در سال ۹۲ یکی از موضوعاتی بود که بار‌ها درباره آن سخن گفته شد و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

 

در ابتدای سال ۹۲ و در زمان حاکمیت دولت محمود احمدی‌نژاد اخباری از تلاش وی برای رفع حصر سران معترضان انتخاباتی منتشر شد. اخباری که با تکذیب‌های خفیف همراه بود. اما علی مطهری نماینده مردم تهران تائید کرد که احمدی‌نژاد تلاش‌هایی در این زمینه صورت داده است.

 

حمایت بیش از اندازه مطهری جهت رفع حصر سران فتنه در این سالها تا آنجایی پیش رفت که حتی شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس را در هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان به دنبال داشت و آن‌ها عقیده داشتند که اظهارات و رفتارهای مطهری دور از شأن نمایندگی‌ است.


ماجرا از آنجا آغاز شد که نشریه «صبح صادق» هفته‌نامه دفتر سیاسی سپاه، این نظر را مطرح کرد که «حصر نه به‌خاطر اعتراضات سال٨٨ بلکه به‌دلیل تغییر حرکت فتنه و ورود علنی و بی‌محابا به حوزه امنیت‌ملی نظام، به تشخیص این شورا برای سران فتنه حصر مقرر شد.» به نوشته این نشریه «تا زمانی که شورایعالی امنیت‌ملی بر این تشخیص باقی بماند، حصر کاملا قانونی و باقی است.» بعد از آن هم سعید جلیلی، دبیر سابق شورایعالی امنیت‌ملی در یک سخنرانی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: «حصر ربطی به فتنه ندارد. فتنه در سال۸۸ اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود، کسانی که از آن‌ها به‌عنوان سران فتنه یاد می‌شود، افرادی هستند که یک سال بعد حصر شدند، چون دیدیم که این افراد در حال شکل‌دهی فتنه جدیدی هستند.»

 

در این میان تلاش‌های افرادی امثال آقای مطهری جهت رفع حصر سران فتنه در جای خود قابل توجه بوده و با در نظر گرفتن این تلاش‌ها در طول این چند سال از سوی وی، می‌توان از او به عنوان نمادی از شبهات پیرامون حصر یاد کرد حتی تا بدان جایی که وی پس از حضور شامگاه ۲۴ آذرماه در دانشگاه یزد و پاسخ به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف در واکنش به اعلام مجری، مبنی بر اینکه بیشتر سوالات حول مسائل سال ۸۸ بوده است، گفت: از بس از بنده در این مورد سوال شده، متخصص حوادث ۸۸، حصر و رفع حصر شده‌ام!


علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی ۱ مهرماه ۹۲ در جمع خبرنگاران افزود: از نظر بنده حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده‌ آشتی اکثریت قریب به اتفاق معترضان سال ۸۸ با نظام بود و شکاف گذشته تا حد زیادی ترمیم شده است و ادامه حصر آن‌ها موجه نیست، هرچند اصل آن هم قابل بحث است، اما به هر حال مسوولان امنیتی باید نسبت به تداوم آرامش سیاسی کشور پس از آزادی آقایان موسوی و کروبی اعتماد و اطمینان پیدا کنند.

 

**حصر بدون محاکمه غیر قانونی است

 

وی ۵ آبان ۹۲ در مصاحبه‌ای گفت: بنده بار‌ها تاکید کرده‌ام که این روش برخورد با آقایان موسوی و کروبی درست نیست. اساسا حصر بدون محاکمه، هم غیر قانونی است. باید این مسئله یک بار برای همیشه حل شود. راه حل این موضوع محاکمه علنی طرفین بحران است. یعنی آقایان موسوی و کروبی به همراه آقای احمدی‌نژاد به صورت همزمان و علنی محاکمه شوند تا مردم در جریان حقایق قرار بگیرند. البته این به این معنی نیست که جرم این‌ها یکسان است. در این‌صورت دادگاه هر حکمی بدهد همه می‌پذیرند و وجدان جامعه آرام می‌گیرد. ولی اگر آنچنان که در این چند سال رفتار شده است یک طرف را مقصر کامل و طرف دیگر را بی‌تقصیر جلوه دهیم این موضوع حل نخواهد شد و آثار منفی برای کشور خواهد داشت. ادامه این حصر خصوصا بعد از انتخابات ۹۲ که اکثر معترضان سال ۸۸ با نظام آشتی کردند منطقی به نظر نمی‌رسد. این مطلب هم که گفته می‌شود آن‌ها باید عذرخواهی و توبه کنند تا از حصر خارج شوند منطقی نیست چون ممکن است آن‌ها اتهامات خود را قبول نداشته باشند و حرفهایی برای گفتن داشته باشند.

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه ۲۸ بهمن مهمان دانشجویان دانشگاه مفید قم بود.

 

یکی از سوالاتی که از مطهری صورت گرفت در مورد حصر سران فتنه بود و وی گفت: در ایام غدیر خم بنا بر این بود که رفع حصر شوند ولی جوی که در مطبوعات به راه افتاد و برخی اصلاح‌طلبان آن را به عنوان پیروزی خود قلمداد کردند و شنیده‌ام به همین دلیل این موضوع کنار گذاشته شد.

 

وی اضافه کرد: از آن موقع به بعد رفتار‌ها هم تند‌تر و شدید‌تر شد؛ از منبعی موثق شنیده‌ام که به مرور حصر رفع شود به گونه‌ای که خیلی هم احساس نشود.

 

**باید تعیین تکلیف صورت بگیرد تا هزینه‌ای برای نظام در بر نداشته باشد

 

مطهری با بیان اینکه برنامه این کار عقب افتاده است گفت: این اراده هست ولی از طرفی عده‌ای معتقدند این‌ها مفسد فی الارض هستند و همین که نگاه داشته‌اند لطف به آنهاست؛ به نظر من باید تعیین تکلیف صورت بگیرد تا هزینه‌ای برای نظام در بر نداشته باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقد نیستیم که موسوی و کروبی هیچ خطایی نکرده‌اند؛ اعلام برنده بودن در شب انتخابات عملی خلاف قانون بود هر چند نحوه اعلام نتایج هم اشتباه بود به طوری که بعد از ظهر‌‌ همان روز اعلام شد که احمدی‌نژاد با ۶۳ درصد آراء پیروز شده است.


وی با بیان اینکه اینگونه هیجانات بر این‌ها تاثیر گذاشت عنوان داشت: کاندیدای ریاست جمهوری نباید از چنین مسائلی تاثیر بپذیرد زیرا حداکثر این است که حق یک فرد ضایع شده؛ حق امیرالمومنین (ع) ضایع شد ولی ایشان به خاطر مصلحت اسلام از آن گذشتند بنابراین باید به شورای نگهبان مراجعه می‌شد؛ همه باید دست به دست همه بدهیم و حتی اگر همین افراد از حصر خارج شوند رفتاری نداشته باشند که طرف مقابل تحریک شود.


مطهری افزود: قبلا هم گفته‌ام یا طرفین از خطاهای یکدیگر بگذرند یا اینکه همه عوامل موثر در جریانات فتنه ۸۸ به طور همزمان محاکمه علنی شوند و هر چه دادگاه حکم کرد همه قبول کنیم.

 

**حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف محسوب شده و در این خصوص احمدی‌نژاد نیز باید محاکمه شود


نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس به عنوان سخنران در جشن سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گفت (خردادماه ۹۳) اظهار داشت: قصد قضاوت کردن در مورد افراد و حوادث سال ۸۸ را ندارم اما طبق قانون اساسی حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف محسوب شده و در این خصوص احمدی‌نژاد نیز باید محاکمه شود.

 

**این غلط است که ما بدون حکم قضایی و تشکیل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاریم و بعد بگویید به شما لطف کردیم

 

وی در ۶ تیرماه ۹۳ در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران انقلاب به ویژه شهید محمد منتظری در حسینیه اعظم نجف آباد همچنین با انتقاد از حصر بدون حکم قضایی گفت: این غلط است که ما بدون حکم قضایی و تشکیل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاریم و بعد بگویید به شما لطف کردیم!

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در هشتمین همایش دانشجویان و استادان ایرانی خارج از کشور که ۱۳ مرداد ماه سال جاری برگزار شد، در پایان این جلسه پرسش و پاسخ نماینده مردم تهران در مجلس در مورد رفع حصر سران فتنه ۸۸ گفت: اگر آن‌ها جرمی کرده‌اند و لازم است محاکمه شوند و اگر در ماه‌های اول فتنه این کار شده بود بسیار بهتر بود. تفکر غلطی وجود دارد که می‌گوید باید معترضان توبه کنند. پس نمی‌شود که فرصت حرف زدن به کسی ندهیم و بگوییم توبه کنید.

 

** رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود

 

مطهری در جلسه‌ای که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان در ۱۷ آذرماه برگزار شد، درباره رفع حصر سران فتنه گفت: رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و اینکه در شرایط اضطراری و در زمانی که کشور در معرض آشوب قرار گرفته، این تصمیم را می‌گیرند که تصمیمی موقتی بوده و زمانی که کشور به شرایط عادی بر می‌گردد، حصر در اختیار شورای عالی امنیت نبوده و باید در دادگاه صالحه‌ای در محاکم قضایی تفهیم اتهام شود و حصر خلاف حکم قضایی و خلاف اصول قانون اساسی است.

 

**حصر، سنت غلطی بوده که در جمهوری اسلامی باب شد

 

علی مطهری در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت حصر سران فتنه گفت: حصر، سنت غلطی بوده که در جمهوری اسلامی باب شده و در زمان حصر منتظری، او با اقوام و خویشان خود دیدار می‌کرد و پس از رفع حصر نیز یک هفته مردم به دیدار او رفتند و اتفاقی نیفتاد؛ اما حصر موسوی و کروبی شدید است و در حال حاضر کروبی تنها قادر به ملاقات همسر خود بوده و موسوی اجازه دیدار با ۳ دختر خود را دارد.
او با بیان اینکه رأی من در سال ۸۸ به آقای رضائی بود، گفت: به نظر من اگر این‌ها در حصر بمیرند، غده چرکینی برای نظام می‌شود.

 

**حصر بدون حکم قضایی، ظلم است


البته آقای دکتر علی مطهری در آخرین پرده از نمایش‌های ظاهرا عدالت طلبانه و در واقع ساده لوحانه، ۱۰ آذر ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد مجددا پیرامون حصر خانگی سران خیانت کار فتنه ۸۸ سخن رانده‌اند و ضمن ابراز این عقیده که «حصر بدون حکم قضایی، ظلم است»، پا را پیش‌تر گذارده و ضمن غیرعادلانه دانستن نظر رهبر انقلاب و بیان اینکه «ایشان از نظر خودشان دارند مطابق عدالت رفتار می‌کنند. از نظر خودشان می‌گویند که داریم لطف می‌کنیم به این‌ها، منتها من می‌گویم که من این نظر را قبول ندارم. به نظر من این کار عادلانه نیست»، با کمال اعتماد به نفس، و با لحنی حق به جانب ادامه داده‌اند که «پیغمبر اسلام هم نمی‌تواند بگوید حکم فلان کس سنگین است، بدون محاکمه، بدون دفاع، بدون شنیدن دفاعیات آن‌ها حکم صادر کند».

 

همه این اعتراضات در حالیست که این نماینده داعیه دار رفع حصر کار را تا آنجایی پیش برد که حتی ابراز مخالفت جدی در مقابل رهبری معظم انقلاب نیز انجام داد و گفت: رهبری از نظر خودشان می‌گویند که در مورد حصر موسوی و کروبی، عدالت را رعایت کرده و به آن‌ها لطف می‌کنند ولی از نظر من این مخالف عدالت است و نظر ایشان را قبول ندارم. رهبر معصوم که نیست؛ من در این مورد نظر ایشان را قبول ندارم. وجود ولایت فقیه هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی‌کند. اگر شهید مطهری زنده بود حوادث به شکل دیگری اداره می‌شد، اگر نظر ما مخالف ولایت فقیه است، این دلیلی بر قبول نداشتن ایشان نیست. فکر می‌کردیم حصر محدود است و زمانی‌که این مسئله خیلی طولانی شد ما برای رفع حصر وارد شدیم. اینکه کسی چهار سال در حصر باشد، آن‌هم بدون محاکمه نیاز به حکم قضایی دارد و ما به این اعتراض داریم.

 

هرچند که شرح جرایم موسوی و کروبی بسیار طولانی است؛ اما از حجم پرونده که بگذریم، چرا آقای دکتر مطهری این اندازه نگران ظلمی هستند که ممکن است به این‌ها روا شده باشد؟ مگر خود این اشخاص، کم به این ملت و مردمسالاری در این مملکت ظلم کرده‌اند؟ و مگر آقای مطهری نماینده این مردم نیستند؟ مگر قسم نخورده‌اند که از حقوق ملت دفاع کنند؟ این دو نفر دقیقا حقوق ملت را تضییع کرده‌اند. چرا وظیفه نمایندگیشان را از یاد برده‌اند؟ نباید از کسانی که وکالتشان را بر عهده دارند دفاع کنند؟ آقای مطهری وکیل مردم‌اند یا وکیل ظالمانی مثل موسوی و کروبی؟

 

شاید بهتر باشد به قول خودشان با فاصله گرفتن از مسائلی که شانیت نمایندگی را زیر سوال می‌برد از تخصص گیری در رفع حصر دست برداشته و وظایف نمایندگی خود را به جای بیاورند.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
منتظر رد صلاحیت شدن ایشون توسط شورا نگهبان در انتخابات آینده مجلس هستیم..........
91
13
سمیه اباذری
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
دفعه پیشم به زور خودشو به انتخابات رسوند
موندم کی واقعا به همچین آدمی رای میده
رضا
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
خب من که تهران نیستم شما ها که هستید روشنگری کنید کسی که با خودش هم درگیره چجوری میخواد نماینده مجلس بشه؟ حالا اگه نماینده نشه چکار کنیم ؟ سوژه واسه دکتر سلام نداریم . اون موقع مثل محسن رضایی باید باهاش خداحافظی کنیم
ناشناس
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
همون كه نظراش داره اينجا منفي ميگيره
شیعه
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
مگه اقای مطهری حرف بدی زده اند.محاکمه علنی که به عدالت نزدیکه. چرا خوب به صحبتهایش توجه نمی کنید.
یوسف
۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
جناب شیعه.تو سایت معبر سایبری فندرسک درمورد محاکمه این فتنه گران چیزای قابل تاملی نوشته شده این اواخر لطفا بخونش.
منم مثل تو میگفتم چرا محاکمه نمیشن؟اما وقتی مطلب رو خوندم ویکم بهش فکر کردم واقعا قانع شدم که اگر محاکمه بشن هم عده ای ازشون قهرمان خواهند ساخت تا به اهدافشون برسن.نظیر کارایی که تو کشورهایی که جنگ نرم توشون انجام گرفته.
علی عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
آقای مطهری و بدنه دولت آقای روحانی و شخص خود ایشان اگه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را قبول دارند پس باید مطیع ولایت باشند که اگر نباشند فرقی بین آنها و طله و زبیرها نیست ولی اگر قبول ندارند نباید منافق گونه از اسم مطهر ایشان برای پیش برد اهداف باطل خود استفاده کنند . البته تاریخ از این گروه ها زیاد به خود دیده ( خداوند در قرآن می فرماید جای که حق هست باطل از بین خواهد رفت و همانا باطل از بین رفتنی است)
65
11
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
من اصلا آقای مطهری رو قبول ندارم ولی چرا دادگاه علنی برگزار نمیشه تا سران فتنه در ملاء عام محاکمه بشن؟
43
12
سید طاها
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
عزیز دلم آقا پوریا، جواب این سؤال و سؤالهای دیگه رو رهبر با یه جمله کوچیک داده ولی آقایون دوست دارند خودشون رو به نفهمیدن بزنند.
آقا در جواب سؤال همین علی کوچولوی بازیگوش گه عرض کرد چرا حصر شکسته نمیشه و متهمان محاکمه نمیشن فرومدند:که اگر نظام بخواد اونا رو محکمه کنه خود شما(علی کوچولو)طاقت محاکمه اونارو نخواهید داشت.(چون اونا محاربند و حکمشون هم اعدامه.همین حالا هم که تو حصرند خیلی بهشون حال دادند)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل... علی مطهری کاملا داره از خون پدرشان و موقعیت ایشان سوء استفاده میکنه و کسی هم چیزی بهش نمیگه شورای نگهبان معلوم نیست که چکاره است...
42
10
علی
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
علی آقا هم از ابشورخور فتنه است از نظام انتظار می رود با قاطعیت بیشتری با اینگونه افراد برخورد نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
درگذشت لذتی است که در انتقام نیست.ما پیروان دین مبین اسلام.الهام گرفته ازقرآن باید ازگذشت وحدت برادری برابری واز هرگونه تفرقه در آین موقعیت که دشمنان آین نطام منتطر آب گل آلود هستندپرهیز کنیم.
13
63
سید دیباجی
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
و اما شما فرمودید گذشت . باشه حق با شماست. رهبر معظم انقلاب فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی. ولی آیا سران فتنه و دوستدارانشان آمدند و مرزبندی کردند؟ آیا از پیشگاه خداوند بخشنده توبه فرمودند؟ آیا از رهبر عزیز و دلسوز بابت ضربه جبران ناپذیر به این انقلاب عزیز اسلامی پوزش خواستند؟ آیا از این مردم فهیم و همیشه در صحنه معذرت خواستند؟ آیا آقای مطهری انقدر که برای رفع حصرشان دل میسوزاند از آنها خواست که بیایند و صریح از همه معذرت خواهی کرده و پوزش بخواهند. اسلام می بخشد و ماهم مسلمانیم اما بخشش شرایط دارد و باید مقدمات این عفو بی کم و کاست لحاظ شود.
حمید
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
عزیز من؛
اسلام هیچ جا نگفته کسی که ظلم کرده و بر ظلم خودش اصرار داره رو عفو کنید
عفو مال زمانیه که خطاکار ابراز ندامت و طلب بخشش میکنه.
لطفا بدون آگاهی از مبانی اسلامی از اسلام مایه نذارید
ياسر نجاريان
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
در همون قرآني كه شما ميفرمائيد، به پيامبر در مورد منافقين به شدت هشدار داده شده و هيچ كجاي قرآن نيامده است كه با منافقان مدارا كن
اينها منافق و معاند هستند
فرمايش قرآن در مورد گذشت براي كساني است كه يا سهواً خطايي مرتكب شده اند و يا توبه كنند...
mary
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
حرف های ایشون هم منطقی بود با بعضی ایرادات.این دلیل نمیشه یک نفر رو اینگونه سیاه کرد.اسلام دین میانه است پس خواهشا دست از این افراطی گری ها بردارید و یک نفر را منصفانه نقد کنید با همه ایرادات و خوبی هایش.کار دکتر سلام هم در قسمت59 درباره علی مطهری خیلی زشت بود و خارج از روحیه یک بسیجی واقعی.چرا به جای این که با دلیل یک نفر رو نقد کنید دارید رفتار و ترفند های رسانه ای غرب رو تقلید میکنید؟ مگر امام علی(ع) نگفتند که من اگر بخواهم حیله کنم از همه شما تواناترم ولی اسلام همچین دینی نیست.(مفهوم سخنشون رو گفتم)
13
53
حمید م.
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
شما بفرما کجاش خوب بود ما هم بدونیم آقای معتدل!
ناشناس
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
نقد
نقد برای کسیه که خودشو رو به خواب نزده
کسی که خودش رو به خواب زده بیدار نمیشه
نقد در اون اثر نداره
چند وقته خیلی سر و صدا می کنه
ناشناس
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
تو بگو كدوم قسمتش مد نظرته من همون جاشو واست نقد كنم!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
فک نکنم فاصله ای بین مغز و زبان آقای مطهری باشه.تن شهید مطهری تو گور میلرزه وقتی علی آقا از خواب بیدار میشه و این لرزش تا وقتیکه علی آقا بخوابه ادامه داره.
59
13
ناشناس
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
البته تنش می لرزه از اینکه پسرش راه پدر را رفته وبفکر افراد کوته بین و بی مغز نیست و همانی را به سر پدر اوردن به سر پسر هم بیارن از
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
احتمالا"سرش بجائی خورده که این اراجیف رو میبافه یا دستش تو دست کس دیگری است
71
12
ناشناس
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
ای کاش سرشما هم به ی جایی می خورد و واقع بین میشدی و چون بز اخفش سر تکان نمی دادی
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
شخصی بود که از هر چیز ایراد می گرفت بهش گفتن این چه منطقی ای که داری گفت یاد گرفتم اینجوری خودمو مطرح کنم بعضی وقتها کتاب را سروته دستم میگیرم بعد بخودم میگم ناشر سواد نداشته کتاب را برعکس نوشته

حال تکلیف ما با این شخص مشخصه
24
6
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
مطهری نماینده مردم است یانماینده موسوی وکروبی؟اینهمه وقت مجلس ومردم را میگیرد تا این حرفها بزند اینهم خودش نوعی خیانت به مردم است.
26
8
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
دویت عزیز اگر کار به محاکمه ودادگاه بکشد رافت حکومت اسلامی از میان رفته ودر حد تخلف که انجام شده برخورد شود رای به جز اعدام نیست.ماخواستار اجرای حکم ودادگاه برا این اقایان هستیم
28
9
دوکوهه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
خدا لعنتت کنه که انقدر رهبر و ملت و حرص میدی مگه عقل نداری.خب اگه داشتی که اینجور نمیگفتی.ندیدی کور بودی تو سال 88 چه کثافت کاری کردن .برو خدا رو شکر کن که اقی نازنینمون حکم حکومتیش باعث شد اعدام نشن.زیپ دهنتو بکش و اروم بگیر
33
20
محمد 313
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
لعن کردن عمل شایسته ای نیست هر چند پشت دروازه باشه ایشون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
بعضی افراد میگن باید محاکمه شوند این درست است همین آقایان که میگویند باید محاکمه شوند .بعداز حکم میگویند ما این محاکمه را قبول نداریم وباید قاضی از اروپا ولندن بیاید همانطور که قبل از انتخابات میر حسین گفت من هر قانون و شورای نگهبان حکم کند قبول دارم اما بعد زیر همه قولهایش زد وگفت من اینها را قبول ندارم .انسان که نخواهد واقعیت را بپذیرد هرروز مثل خوارج زمان حکومت حضرت امیر به یک موضوع گیر میدهد
30
10
با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
این داره از اعتبارومنزلت پدرش سوء استفاده می کند سواد وبصیرت پدر کجا وتو بیسواد وبی بصیرت کحا هر از چند گاهی برای مطرح شدن خودش این کارها را می کنه تو هم متل بقیه مردم
28
9
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
حمایت از سران فتنه عین خود فتنه است
26
9
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
از هر زاویه که موضوع رو نگاه می کنم آفسایده هیچ امکان دیگه ای هم نیست
26
4
حمید م.
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
عجب آدم مزخرفیه ای یارو.
ایشون نمی دونن که اگر رهبری همون قوه قضائیه رو تایید نکنه، حکم اون قوه هم قانونی نیست.
26
6
اگاه
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
ادم خوابیده را می توان بیدار کرد ولی به خواب زده را هرگز !!! این ورزشکار نیاز به 9دی دیگری دارد !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
من فکرمیکنم این اقا یه جورائی مخش 5کارمیکنه من از شورای نگهبان تقاضامیکنم موقع بررسی صلاحیت هاسوابق این افرادرامدنظرداشته باشند تا این افراد توی مجلسی به اون مهمی جای یه نفرنماینده دلسوزبه نظام را نگیره هرروزیه مزخرفاتی سرهم بکنه وقت مجلس رابا اون همه گرفتاری های موجودرا بگیره همه این اراجیف برای اینه که هرروزخودشومطرح کنه شماپیش خدافردا پاسخگوهستید
7
4
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
با احترامی که به شهید مطهری قائلم آقای دکتر شما فقط به خسارات مادیه فتنه که به کشور وارد شدتوجه کنید اگر این خسارات نبود الان کشور در موقعیت خیلی بهتری قرار داشت که به نفع همه آحاد بود متاسفم که نظرتون غیر نظر رهبری است
13
4
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
چقدر فرزندان علما با پدرانشان فاصله گرفتند...
22
1
حاج احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
ازقدیم گفتن ادمهایی که زیاد حرف میزنند عقل ندارند
8
1
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
پیشنهاد به سران فتنه و اون ور آبی ها که هر روز شب خواب اغتشاش میبینند
در انتخابات سال دیگه علی مطهری کاندید میشه میاد ولی رای نمیاره بعد طبق نظریه شار خانم رهنورد میگه چون من چند دوره نماینده بودم و پسر شهید مطهری هم هستم و استاد دانشگاه هم هستم و کلی مزخرفات دیگه پس حتما تقلب شده جدی میگم خیلی راحت میشه رو این ادم حساب باز کرد چیز زیادی از موسوی کم نداره یهو مخش تعطیل میشه و 3 میزنه راحت بیانیه صادر میکنه و اعلام موضع میکنه میخواد خودشو مطرح کنه مخصوصا اگه باز ارای تهران به دور دوم کشیده بشه .
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
حالا يك تقلبي آشكار شد البته قبلا شده بود و در آينده هم خواهد شد اولين تقلب توسط شوراي نگهبان در هر انتخاباتي صورت ميگيرد و آن اينكه با حذف افراد قوي و غير چاپلوس ،افراد هم عقيده خود را جهت انتخاب نهايي به خورد ملت ميدهد
1
13
یوسف
۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
واقعا تو هم مثل مطهری تو آفسایدی ها!!!!
تو خود آمریکا هم که میگین مدافع حقوق بشر هستش هم قبل انتخابات گزینش وجود داره.
یعنی از نظر شما باید اجازه بدیم که چاقو کش و مجرم و امثالهم هم بیان شرکت کنن؟نظر کسانی که تو انتخابات 84اسم نوشته بود؟.بابا قانون انتخابات تعریف داره.بهتره بری بخونی بعد بیای نظر بدی.
پربازدیدترین آخرین اخبار