به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، نورعلی عباسپور در گردهمایی آموزشی- توجیهی کارشناس مسئولان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش که در سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، اظهار کرد: تقویت شوراهای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تاکید شده است.
وی افزود: شوراهای آموزش و پرورش یک بخش نیستند، بلکه همه اجزای آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار می دهند.
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش همه شوراها را تغذیه می کند و باید جایگاه شورای آموزش و پرورش پررنگ تر شود.
عباسپور ادامه داد: همه نهادها و سازمان هایی که در تعریف دولت آمده است شورای آموزش و پرورش باید با آنان همکاری داشته باشد.
وی افزود: عمده محور کار ما این است تا سایر نهادها را در آموزش و پرورش سهیم کنیم و از همه توانمندی های محلی، بومی و منطقه ای نیز استفاده نماییم.
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته تعامل نزدیک با وزارت کشور داشتیم، بیان کرد: استاندار، فرماندار و بخشدار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش باید مصوبات این شورا را ضمانت می کردند که در این راستا چهار کارگروه مشترک تشکیل شد.
عباسپور عنوان کرد: در سال گذشته به بحث آموزش تاکید داشتیم و برای ۹۰ درصد از مدارس هیات امنایی دوره های آموزشی برگزار کردیم تا تفهیم کنیم محل درآمد مدارس هیات امنا نباید اولیاء باشد بلکه باید توسط مقام های محلی و خیرین تامین شود؛ چراکه در این مدارس با مشکلات زیادی روبرو بودیم و آنان به مصوبات آموزش و پرورش توجهی نمی کردند.
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش از بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این قانون ۲۰ سال است که تغییر نکرده و در اجرای آن با مشکلات زیادی روبرو هستیم. امسال پس از ۲۰ سال مواد این قانون اصلاح و بازنگری می شود.