دريافت ماليات واحدهاي صنفي سيستان و بلوچستان به صورت الكترونيكي
ايرج حسنپور در گفت وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در زاهدان، اظهار داشت: با توجه به اينكه دولت بر انجام امور به صورت اينترنتي و الكترونيكي تأكيد دارد، وزارت بازرگاني و به تبع آن سازمان بازرگاني اين استان نيز در اين مسير گامهاي مهمي برداشته است.
وي افزود: نوينسازي و دگرگوني و تغيير تحولات بنيادي در امر توليد، توزيع و خدمات در فعاليتهاي صنفي كشور يكي از اساسيترين برنامههاي راهبردي وزارت بازرگاني در برنامه پنجم توسعه كشور بوده و زيرساختهاي اوليه در چند سال اخير در قالب طرحها و پروژههاي خاص نظير ملت كارت اصناف مهيا و بهرهبرداري شده است.
رئيس سازمان بازرگاني سيستان و بلوچستان درباره اهداف اين طرح گفت: هدف از اجراي طرح دريافت ماليات به صورت الكترونيكي، ارتقاي جايگاه تشكلها و سازمانهاي صنفي و واگذاري بخشي از امور دولتي به بخش خصوصي به منظور كاهش هزينههاي دولتي در اجراي اصل 44 قانون اساسي و هماهنگي و يكپارچگي در تحقق برنامههاي مالياتي كشور براي تعامل بين دولت و اصناف است.
حسن پور گفت: با اين طرح درآمدهاي دولت در بخش ماليات اصناف به موقع وصول ميشود و به صورت شفاف از طريق بانك اطلاعاتي قابل پيگيري است و به نحوي در وقت نيز صرفهجويي لازم صورت ميگيرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اين طرح براي تمام واحدهاي صنفي سراسر كشور كه داراي شناسه صنفي 10 رقمي پروانه كسب هستند، اجرا ميشود./انتهاي پيام/