دانشگاه پيام نور هزينه كمتري را بر عهده دانشجو ميگذارد
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر مهدي فخرايي طي سخنراني در همايش علمي دانشجويان پيام نور که ديروز 27 آبان ماه برگزار شدُ، اداره شدن دانشگاه پيام نور با بودجه دانشجو را از ويژگي هاي برجسته اين دانشگاه خواند و گفت: دانشگاه پيام نور در مقايسه با موسسات ديگر هزينه كمتري را بر عهده دانشجو مي گذارد.
وي بيان داشت: 30 هزار دانشجوي رتبه اول در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در كشور وجود دارد.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان اظهار داشت: دانشويان رتبه اول در هر كد رشته دانشگاهي كه معدل بالاي 17 داشته باشند و در مقطع دكترا 2 مقاله isi، كارشناسي ارشد يك مقاله isi و در مقطع كارشناسي يك مقاله كنفرانسي داشته باشند از حمايت هاي بنياد ملي نخبگان بهرهمند خواهند شد.
فخرايي با اشاره به خدمت سربازي براي پسران يادآور شد: يكي از حمايت هاي بنياد ملي نخبگان از پسران رتبه اول دانشگاهها معافيت از خدمت سربازي است.
وي در ادامه روند ثبت اختراع را در كشور بسيار آسان خواند و گفت: در صورتي كه اختراع دانشجويان جزء بديهيات نباشد و نوآوري و ابداع محسوب شود كه قابليت كاربردي شدن را داشه و بتواند ارزش افزوده اقتصادي ايجاد كن،د مي تواند از اعتبار پژوهشي بنياد ملي نخبگان تا سه ميليون تومان استفاده كند./انتهاي پيام/