اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت فرهنگی کوی دانشگاه تهران در نظر دارد همزمان با هفته خوابگاه ها به منظور توسعه خلاقیت و پرورش قوای ذهنی دانشجویان و همچنین در راستای توسعه شادابی و غنی کردن اوقات فراغت در میان دانشجویان خوابگاه های دانشگاه تهران برابر ضوابط و شرایط زیر مسابقات دومینو را طبق آیین نامه پیوست برگزار کند.
تقویم زمانی برگزاری مسابقات:
مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت
زمان برگزاری کارگاه آموزشی: ۱۸ اردیبهشت
زمان برگزاری مسابقات: همزمان با هفته خوابگاه ها ( تاریخ و ساعت دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد)
مراسم اهدای جوایز مسابقات هم زمان با جشن اختتام جشنواره هفته خوابگاه ها برگزار خواهد شد.
شرکت کنندگان:
۱. مسابقات در چهار حوزه خوابگاهی کوی دختران خوابگاه فاطمیه ، کوی دختران خوابگاه شهید چمران ، کوی پسران و خوابگاههای پسران سطح شهر برگزار میشود .
۲. دانشجویان ساکن در هر خوابگاه ملزم به شرکت در مسابقات مجموعه خوابگاهی مرتبط می باشد.
قوانین و مقررات عمومی شرکت در مسابقات
انواع چیدمان دومینو:
تاپلینگ :در این چیدمان ، مهره ها پشت سر هم بر روی سطوح قرار می گیرند و با ضربه به اولین مهره ، مهره ها پشت سر هم واژگون می شوند که روشهای مختلفی برای این نوع چیدمان وجود دارد. برای ایجاد تنوع در این نوع چیدمان می توان از افکت ها و مکانیزم های الکتریکی و مکانیکی استفاده نمود.
استکینگ :در این نوع چیدمان باید تلاش شود بر روی یک مهره ایستاده ، بیشترین مهره به صورت عمودی چیده شود.
تاور: در این نوع چیدمان باید تلاش شود بلند ترین ارتفاع مهره ها بر روی دو پایه چیده شود.
این دوره از مسابقات به صورت تاپلینگ برگزار می شود.
۱) مسابقات تاپلینگ به صورت تیمی می باشد تعداد اعضای هر تیم حداکثر ۴ نفر می باشد و یک نفر از اعضاء به عنوان سرگروه معرفی می گردد.
۲) جهت ارتقاء آگاهی دانشجویان و افزایش سطح مسابقات ، کمیته اجرایی قبل از برگزاری مسابقات اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی دومینو خواهد نمود.
۳) در این دوره از مسابقات ، کمیته اجرایی در نظر دارد در کنار مسابقات دومینوی تاپلینگ ، مسابقه دومینوی تاور را به صورت جانبی اجرا نماید.
۴) مسابقات تاور به صورت انفرادی برای حضار و تماشاچیان برگزار می شود.
۵) در صورت وجود هر گونه اعتراض در زمان برگزاری مسابقات، می بایست اعتراض به صورت کتبی و توسط سرگروه تیم تا حداکثر ۳۰ دقیقه پس از ریزش مهره ها به مسئول اجرایی مسابقات ارائه شود.
۶) موارد پیش بینی نشده از طریق مسئولان برگزاری بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.
۷) فایل کمک آموزشی مسابقات دومینو پس از برگزاری کارگاه آموزشی در اختیار تیم های شرکت کننده قرار می گیرد.
تذکرات
همراه داشتن کارت دانشجویی برای کلیه دانشجویان در حین مسابقات الزامی است .
مکان برگزاری مسابقات
مجتمع خوابگاهی کوی پسران : سالن شهید نوروزی
مجتمع خوابگاهی فاطمیه: سالن چند منظوره ورزشی حجاب
مجتمع خوابگاهی شهید چمران: سالن ورزشی چند منظوره
مجموعه خوابگاه های پسرانه سطح شهر : سالن ورزشی شماره ۲ اداره کل تربیت بدنی واقع در خیابان ۱۶ آذر
نحوه ثبت نام در مسابقات
۱. ارایه تصویر کارت دانشجویی
۲. تکمیل لیست معرفی افراد (به صورت آلبوم پیش بینی شده در این آئین نامه)
۳. ارایهی تصویر کارت ملی
۴. ارسال مدارک فوق به آدرس ایمیل: domino.ut@yahoo.com
نحوه قدردانی از منتخبین
به کلیهی مقامآوران در پایان حکم قهرمانی وجوایز نقدی اهدا خواهدشد.
جوایز سه تیم برتر مسابقات ( آقایان و خانم ها )
۱- تیم برگزیده : ۶۰۰.۰۰۰ تومان
۲- تیم دوم : ۴۰۰.۰۰۰ تومان
۳- تیم سوم : ۳۰۰.۰۰۰ تومان
آئین نامه فنی مسابقات
۱. فضایی که برای چیدمان در اختیار تیم ها قرار می گیرد ۴*۳ متر (۱۲متر مربع ) می باشد.
۲. حداکثر زمان برای چیدمان مهره ها ۳ ساعت می باشد که در صورت نیاز و به صلاح دید داوران وقت اضافه در نظر گرفته می شود. تمامی تیم ها موظفند پس از به اتمام رسیدن این زمان زمین مسابقه را ترک نمایند.
۳. تیم ها می بایست از نحوه عملکرد چیدمان خود و مکانیزم های بکار رفته در آن گزارشی کامل به صورت پوستر که شامل محاسبات صورت گرفته برای ایجاد مکانیزم ها و چگونگی عملکرد آنهاست تهیه کنند.(نحوه تهیه پوستر در کارگاه آموزشی توضیح داده خواهد شد.)
۴. کلیه تیم ها موظفند پوستر طرح اجرایی خود را جهت داوری اولیه حداکثر تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت به کادر اجرایی تحویل دهند.
۵. مسئولیت حفظ چیدمان دومینو از زمان شروع تا خاتمه مسابقه بر عهده اعضای تیم است.
۶. کلیه تیم ها باید تمامی وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را همراه داشته باشند و کمیته اجرایی مسابقات هیچگونه مسئولیتی در قبال تأمین تجهیزات ندارد.
۷. تعداد مهره هایی که برای طراحی و تست مکانیزم ها در طول تمرین در اختیار هر تیم قرار می گیرد ۲۰۰ مهره می باشد .
۸. حداکثر تعداد مهره هایی که زمان مسابقه در اختیار هر تیم قرار می گیرد ۳۰۰۰ مهره می باشد.
۹. کمیته اجرایی هیچ گونه تعهدی در تأمین رنگ مهره های تیم ها ندارد و تیم ها می توانند با توافق یکدیگر مهره های خود را تعویض نمایند
۱۰. داوری مسابقات طبق فرم داوری که در اختیار تیم های شرکت کننده قرار می گیرد انجام می شود.
طی برگزاری مسابقات در صورت بروز شرایط خاص یا مشکلات انضباطی مسئول برگزاری با مشورت سرپرست فنی و دبیر اجرایی مسابقات میتواند اقدام به تغییر شرایط فنی نماید که باید صورتجلسة آن به امضای سرگروه تمامی تیم ها رسیده باشد.
کلیه تیم ها موظفاند نیم ساعت قبل از شروع مسابقه در سالن حضور داشته باشند .