«واکنش ضعیف اروپا به حمله دولت ترامپ به ونزوئلا و ربایش رئیسجمهور این کشور و تهدید آمریکا برای الحاق گرینلند ناشی از ترس سران اروپایی از برانگیختن خشم رئیس جمهور آمریکا است.رضایت اروپاییها، اصول حقوقی پشت مخالفت با تهاجم روسیه به اوکراین را تضعیف میکند، چرا که آنها برای جلب حمایت رئیس جمهور آمریکا تلاش میکنند.»
نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا را «نماد تروریسم دولتی» خواند و با شدیدترین عبارات آن را محکوم کرد.
روزنامه آمریکایی مدعی شد یک منبع سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در داخل دولت ونزوئلا به نیروهای عملیات ویژه آمریکایی در دستگیری مادورو کمک کرده است.
کارشناس بین المللی گفت:ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده؛ این آمریکاست که با عملیات نظامی "میدنایت همر" یعنی "چکش نیمهشب"، میز مذاکره را درهم شکست.
کارشناس بین الملل گفت: اگر بدانیم متن راهبرد امنیت ملی آمریکا را چه کسانی نوشتهاند، روشن میشود چرا در دولت ترامپ، تصمیمگیری درباره مناطق مختلف به افراد و جریانهای مشخصی سپرده شده و چرا غرب آسیا عملاً از واشنگتن اداره نمیشود.
کارشناس مسائل بینالملل با انتقاد از سطح تیم مذاکرهکننده آمریکا گفت: «زمانی که مسئول تیم فنی آمریکا معرفی شد من خجالت کشیدم، چون نام او را نشنیده بودم؛ ایشان در حوزه هستهای و حقوقی سابقهای نداشت و سرآشپز فرانسوی کاخ سفید بود.»
کارشناس بین المللی گفت: در وضعیت فعلی، اولویت دادن بیشازحد به مذاکره با آمریکا خطای راهبردی است. مذاکره نباید به قرصی شبیه نماز واجب روزانه تبدیل شود که روزی چند بار دربارهاش حرف زده شود، بیآنکه فایدهای داشته باشد.
کارشناس مسائل بینالملل با انتقاد از رویکرد برخی جریانهای سیاسی کشور نسبت به مذاکره با آمریکا گفت: «صحبت از توافق از سوی ترامپ به خاطر این است که عدهای به خاطر مذاکره غش میکنند و اعتیاد به مذاکره بین سیاسیون ما کم نیست.»
کارشناس بین المللی گفت: اینکه به ما حمله میشود یا نه، کاملاً بستگی به خودمان دارد. اگر توانمندی نظامی کافی نداشته باشیم، دشمن اصلاً تصور قدرت ۵۰۰ کشته هم نمیکند.
مشاور نخستوزیر عراق گفت: نیروهای مسلح این کشور طی روزهای آتی کنترل مقر ائتلاف بینالمللی در پایگاه «عین الاسد» واقع در استان الانبار را به دست خواهند گرفت.
نخستوزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بخش قابلتوجهی از قدرت اسرائیل ناشی از شراکت راهبردی با ایالات متحده است؛ شراکتی که به گفته او با حمایتهای دونالد ترامپ تقویت شده است.
خبرنگار برنامه «راس یک» با انتقاد از نگاه سیاسی حامیان دولت گفت: آنان حل مشکلات مردم را صرفاً در راهکارهای سیاسی میدانند و حتی مسائل اقتصادی را به این زاویه تقلیل میدهند.
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: ایران در زمان برجام تصور میکرد عقلانیت بیشتری در آمریکا وجود دارد اما امروز پس از ده سال هیچ توافقی برای کنترل فناوری هستهای ایران وجود ندارد.