کد خبر:۱۰۰۷۱۱۴

نشست بررسی عناوین و سرفصل های آموزشی در اجرای سند تحول قضایی

نشست بررسی عناوین آموزشی در اجرای سند تحول قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه و اعضای کارگروه تدوین و طراحی متون آموزشی در محل ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه (شهید صدیقیان) برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی عناوین آموزشی در اجرای سند تحول قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه و اعضای کارگروه تدوین و طراحی متون آموزشی در محل ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه (شهید صدیقیان) برگزار شد.

در این نشست عناوین سرفصل‌های آموزشی استخراج شده از سند تحول قضایی جهت طراحی در دوره‌های آموزشی قوه قضاییه مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مفاد سند تحول قضایی باید اجرا شود، تا تحول صورت پذیرد، به ذکر چند اقدام اساسی در این راستا پرداخت و عنوان کرد: کارکنان قوه قضاییه باید نسبت به اهداف و محتوای سند آگاه باشند و بدانند که اجرای مفاد سند قطعاً موجب تحولات مثبتی خواهد شد و نسبت به اجرای برنامه‌های تولیدی این سند همراه و همگام باشند.

این مقام عالی قضایی افزود: سند تحول حاوی یکسری احکامی است که باید با زمانبندی متناسب به برنامه تبدیل شود و گام به گام اجرا شود؛ لذا تشریح منافع اجرای سند تحول امری ضروری است. کم کردن حجم کار، افزایش سرعت فعالیت‌ها و با بالابردن دقت در کار از جمله مواردی است که به نفع کارکنان است.

معاون رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: جهت گیری‌های خوب این سند مورد نیاز امروز جامعه است و رویکرد‌های جدیدی آن سرآمدی دستگاه قضا را در تراز مناسب و مورد انتظار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

وی افزود: تولید برنامه از سند تحول قضایی هدف است و تصور سند تحول بعنوان برنامه موجبات ناکارآمدی آن را مهیا می‌سازد. وی ادامه داد: مجریان توانمند و مجرب با مواجهه با این سند می‌توانند عناوین برنامه‌های عملیاتی را استخراج کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیاز آموزش سند تحول قضایی در همه سطوح متصور در قوه قضاییه را مهم برشمرد و گفت: انعطاف پذیری در تهیه عناوین جزء جدایی ناپذیر اجرای مراحل برنامه‌ها است که باید به طور مرتب کنترل و بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و موجبات تسهیل در پذیرش ماموریت‌ها و تغییرات از سوی کارکنان فراهم شود و مترصد به یادگیری شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه بیان داشت: عناوین برنامه نیز باید عملیاتی باشد و ضمن رعایت اثر بخشی رکن زمان و هزینه منطقی لحاظ شود.

در ادامه دکتر مهدی جوهری مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به ارائه شرحی از روند تدوین عناوین آموزشی پرداخت.

شایان ذکر است، در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی و به منظور تدوین دوره‌های آموزشی مورد نیاز کارکنان و قضات متناسب با سند مذکور، کارگروه تخصصی با حضور اساتید برجسته تشکیل و پس از جلسات فشرده کارشناسی ۵۸ عنوان دوره آموزشی مبتنی بر ماموریت‌های فصل دوم سند تحول قضایی تدوین گردید.

اداره کل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین بر اساس تکلیف مقرر بر اساس سند تحول قضایی اقدام تدوین پیش‌نویس دستورالعمل دستیاری قضایی نموده است که بعد از تصویب جهت تقویت ابعاد مهارتی و تجربی در محاکم، در دوره کارآموزی سال جاری اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار