آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۱۳۵۹۸
اژدری عنوان کرد

کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی گفت: کشور‌های منطقه دریای سیاه از جمله بازار‌های هدف گردشگری ایران هستند.

به‌ گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نخستین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم‌انداز‌ها برای همکاری با مشارکت اداره‌کل دفتر همکاری‌های اقتصادی چند جانبه بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC)، دبیرکل سازمان همکاری اکو و معاون وزیر امور خارجه، در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد.

این همایش شامل دو میزگرد بود که در میزگرد نخست به موضوعات ایران و منطقه دریای سیاه با توجه به اینکه منطقه دریای سیاه مسیر اصلی انتقال انرژی جهانی و ایران است و کشورمان پلی برای خلیج‌فارس و اقیانوس هند به مناطق خزر و دریای سیاه است، پرداخته شد.

همچنین ابتکار‌ها و چارچوب‌های موجود و جدید برای بهره‌گیری از حداکثر منافع متقابل از ارتباط بین ایران و منطقه دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت.

در میزگرد دوم با توجه به اینکه بخش خصوصی، شرکت‌ها و نهاد‌های غیردولتی در ایران طی سالیان متمادی تأثیرات زیادی در تحقق برنامه‌های توسعه ملی و دیپلماسی اقتصادی کشور در منطقه دریای سیاه داشته‌اند، فرصتی برای تبادل نظر میان بخش دولتی و خصوصی درباره نقش بالقوه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه فراهم شد.

لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از مهمانان میزگرد دوم بود که درباره مشارکت نهاد‌های غیردولتی و بخش خصوصی موضوعاتی را مطرح کرد و در ادامه گفت: امروزه بسیاری از کشور‌های جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند. همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود.

او با بیان اینکه کشور‌های منطقه دریای سیاه از جمله بازار‌های هدف گردشگری ایران هستند. افزود: ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشور‌های خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشور‌های همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشور‌های عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوند‌های گردشگری با سایر کشور‌ها به‌دنبال گسترش بیش‌تری است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار