به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، بیان کرد: پنج رام قطار در خطوط درون شهری مترو، در حال اورهال هستند پیش بینی میشود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را در اختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یکسری قطعات داریم؛ تا زمانیکه این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال قطارهای مذکور متصور نیست در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمیترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمیشوند راه حل این مشکل، ارتقا قطارها یا از رده خارج کردنشان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیمگیری شود.
وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: در حال رایزنی هستیم تا هرچه سریعتر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگنهای سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشتهاند فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و در حال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم، اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان میشوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.