به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روبیکا در بیانیهای ضمن معرفی خدمات و دستاوردهای خود، شایعات مطرح شده از سوی برخی افراد و رسانهها را پاسخ داد.
در متن این بیانیه آمده است:
روبیکا از شرایطی که در هفتههای اخیر برای اینترنت و دسترسی به سرویسهای بین المللی پیش آمده و موجب نارضایتی هموطنان شده، متاسف است و تلاش میکند در حیطه عملکرد پلتفرم خود، تا زمان در دسترس قرار گرفتن مجدد سرویسهای بینالمللی، خدمات ارتباطی مناسبی را به هموطنان ارائه کند.
روبیکا ضمن تکذیب ادعای نادرست در خصوص پرداخت کمک هزینههای هنگفت به این مجموعه در گذشته و آینده خاطر نشان کرد؛ روبیکا با سهامداری همراهاول و ایرانسل، ماهیتی خصوصی دارد و تاکنون حمایت ویژهای از دولتها دریافت نکرده است. لازم به ذکر است باتوجه به مدل درآمد روبیکا براساس سهم درآمد از ترافیک مصرفی کاربران و اقبال گسترده مخاطبان، نه تنها این سوپراپلیکیشن برای سهامداران خود بار هزینهای نداشته، بلکه سودآور نیز بوده و اساساً نیازی به کمک و حمایتهای مالی دولتی ندارد.
این پلتفرم تا پیش از آغاز محدودیتهای جدید اعمال شده برای سرویسهای خارجی، با ارائه خدمات پویا و کاربردی در سرویسهای شبکهاجتماعی، پیامرسان، فروشگاه، پخش زنده مسابقات ورزشی، پخش آنلاین فیلم و سریال و… توانسته توجه بیش از ۳۵ میلیون کاربر را به خود جلب کند و در کنار سایر اپلیکیشنها، بستری امن برای فعالیت و کسب درآمد افراد باشد.
همچنین، از سال گذشته تاکنون که سرویس کسب درآمد روبیکا در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است، بیش از یکصدهزار نفر توانستهاند از طریق تولید محتوا و فعالیت در روبیکا کسب درآمد داشته باشند.
ذکر این نکته ضروری است که جذب میلیونها مخاطب در روبیکا از ابتدا بواسطه ارائه خدمات کاربردی به کاربران صورت گرفته که بیش از ۱۴ میلیون نفر کاربر فعال روزانه و بیش از ۳۲ میلیون کاربر یکتای فعال ماهانه گواه این ادعاست.
روبیکا ترجیح میدهد در یک فضای رقابتی، بر اساس مزیتهای بومی با سایر پلتفرمها رقابت کند.
مجموعه روبیکا ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده، خواستار ارائه مستندات از مدعیان است و آنان را به رعایت اخلاق حرفهای و عدم بیان ادعاهای غیر مستند و مجعول دعوت میکند. همچنین روبیکا حق خود را برای شکایت از این قبیل ادعاها محفوظ میداند.