به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید محمد آقا میری که در جمع اعضای شورای راهبری تونل جاویدالاثر متوسلیان سخن میگفت، با تاکید بر اینکه جزئیات طراحی این تونل ۲ طبقه نشان دهنده اتکای طرح به مجموعه وسیعی از مطالعات و تجربیات ارزشمند فنی و مهندسی است، از تونل متوسلیان به عنوان طرحی در ابعاد جهانی یاد و اضافه کرد: امیدوارم طرح فوق با توجه به روحیه جهادی که در بدنه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران سراغ دارم، در قالب یک برنامه زمانبندی منطقی به مرحله اجرا برسد و پروژهای اثرگذار و ماندگار از دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به یادگار بماند.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه اعضا و کارشناسان کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، روند پیشرفت مطالعات تونل جاویدالاثر متوسلیان را از نزدیک دنبال میکنند، بر لزوم رفع دغدغههای موجود در زمینه برنامه زمانبندی و توجیه اقتصادی طرح برای سرمایه گذاری تاکید و ابراز امیدواری کرد به زودی گزارشی مبسوط از اقدامات مطالعاتی صورت گرفته به منظور تکمیل و آماده سازی طرح تونل متوسلیان را در صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.
محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز طی سخنانی با بیان آنکه تدابیر شهردار محترم تهران در خصوص اقدامات مطالعاتی و جذب سرمایه گذار برای اجرای تونل جاویدالاثر متوسلیان طی برگزاری ۲ نشست طی ۳ ماه گذشته اخذ شده است، یافتن راهکارهای نوینِ تامین مالی پروژههای عمرانی را امری اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: همانگونه که تجربیات جهانی نیز نشان میدهند اخذ عوارض تردد از مسیرهای ویژه درون شهری، اقدامی اثربخش در تامین منابع درآمدی پایدار به شمار میآیند.
وی اخذ عوارض را یکی از روشهای تجربه شده به منظور ایجاد جاذبههای سرمایه گذاری در پروژههای کلان عمرانی دانست و از رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد تا در جهت طرح و بررسی این موضوع در پارلمان شهری تلاش کند.
گفتنی است رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق تنی چند از کارشناسان این کمیته در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران حضور یافت تا در نشستی با حضور محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و "مهدی شریفیان" مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهر تهران، اقدامات مطالعاتی صورت گرفته در شورای راهبری تونل جاویدالاثر متوسلیان را بررسی و ارزیابی کند. در این نشست گزارش مفصلی از مطالعات و طراحیهای انجام شده در خصوص مشخصات فنی تونل، گزینههای مختلف اجرایی، مدلهای مالی، ماتریس وظایف معاونتها و نهادهای ذینفع و حتی زمانبندی و روشهای اجرایی ارائه و در ادامه در خصوص برخی جزئیات و مشخصات ارائه شده بحث و تبادل نظر شد.
گفتنی است تونل جاویدالاثر احمد متوسلیان که به منظور برقراری ارتباط بزرگراه شهید صیاد شیرازی با بزرگراه آزادگان طراحی شده است، تونلی دو طبقه بوده و طول آن با احتساب رمپهای ورودی و خروجی به حدود ۹ کیلومتر میرسد