آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۵۵۵۰۲
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در فصل بودجه اعلام کرد:

ضرورت اختصاص بودجه مناسب به متروی تهران

درستی گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خدمت‌رسانی به مردم، تخصیص صددرصدی بودجه و نقدینگی لازم به این شرکت به منظور حل مشکلات مالی موجود جهت خرید قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی، بسیار ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ مسعود درستی در این خصوص افزود: در سال ۱۴۰۱ تاکنون دولت به علت مشکلات مالی نتوانسته تخصیصی به شرکت بهره‌برداری مترو بابت یارانه بلیت داشته باشد و شهرداری تهران هم با توجه به محدودیت منابع نتوانسته تمام اعتبار مورد نیاز جهت تأمین قطعات یدکی و تعمیرات اساسی را پرداخت کند.

وی گفت: اورهال قطار‌ها و سایر تجهیزات این ناوگان با توجه به گذشت بیش از ۲۳ سال از بهره‌برداری از متروی تهران، از مهم‌ترین کار‌های پیش روی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تتران و حومه با بیان اینکه برای انجام این کار‌های ضروری به بودجه سال آینده امید زیادی داریم تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و تصویب بودجه واقعی مورد نیاز، بتوانیم نسبت به اورهال بخشی از قطار‌های مترو اقدام کنیم.

درستی افزود: کمبود واگن یکی از اصلی‌ترین مشکلات متروی تهران و حومه است که در تلاش هستیم با تعمیرات اساسی قطار‌ها و ورود قطار‌های خارج از سرویس به چرخه بهره‌برداری، بخشی از این کمبود را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده به این کمبود‌ها توجه ویژه‌ای کردیم که در صورت تصویب بودجه از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شاهد آغاز روند مثبتی در وضعیت ناوگان خواهیم بود.

وی گفت: سال‌هاست که نبود نقدینگی کافی برای توسعه، بهره‌برداری و نگهداشت از مترو باعث شده تا چالش‌هایی برای حمل‌ونقل ریلی پایتخت ایجاد شود و این در حالی است که خطوط متروی تهران حتی خطوطی که مدت‌ها است به بهره‌برداری رسیده است، کامل نیستند.

درستی افزود: تکمیل خطوط پایتخت به میلیارد‌ها تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما در حال حاضر تأمین منابع مالی برای نگهداری و بهره‌برداری از خطوط موجود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی به نیاز‌های خطوط متروی تهران از جمله راه‌اندازی پایانه‌ها، نصب تجهیزات از جمله آسانسور و هواساز‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی اعتبارات تخصیص‌داده‌شده به متروی تهران را با نیاز‌ها مقایسه کنیم امید به بهبود وضعیت مترو پایتخت کم‌رنگ می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه وضعیت حال حاضر متروی تهران به حمایت دولت و سایر ارگان‌های وابسته نیاز دارد اذعان داشت: با افزایش نرخ دلار و بالارفتن هزینه‌های نگهداری و توسعه مترو، دیگر شهرداری به‌تن‌هایی نمی‌تواند از عهده این کار سنگین برآید.

مسعود درستی با اشاره به اینکه خطوط ۶ و ۷ این ناوگان درحال‌توسعه و تکمیل است و ایستگاه‌های جدید در این خطوط نیز به بهره‌برداری می‌رسند گفت: برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر در این خطوط باید ناوگان بیشتری تأمین شود.

وی با اشاره به افزایش مسافران مترو در ماه‌های اخیر اظهار داشت: هم اکنون میزان سفر روزانه با مترو به بیش از دو میلیون سفر رسیده است و تلاش می‌کنیم با کاهش سرفاصله قطار‌ها در برخی خطوط، از ازدحام در برخی ایستگاه‌های تقاطعی بکاهیم.

گفتنی است، روزانه بیش از دو میلیون سفر با متروی تهران و حومه که دارای هفت خط و ۱۴۴ ایستگاه فعال است انجام می‌شوند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار