آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۶۳۰۴۰
بلومبرگ:

تحریم‌های آمریکا نتیجه عکس داد/ ایران و روسیه تجارت را به سمت بازار‌های دیگر بردند

بلومبرگ با تاکید بر از دست رفتن تدریجی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران و روسیه گفت که این کشور‌ها به جای تلاش برای رفع تحریم‌ها تجارت خود را به سمت بازار‌های دیگر هدایت کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری بین المللی بلومبرگ مستقر در نیویورک آمریکا گزارش داد که آمریکا به تدریج تاثیر خود را بر فهرست کشور‌های تحت تحریم مانند ایران، کوبا، سوریه، میانمار، کره شمالی، ونزوئلا و اکنون روسیه و چین با اقتصاد‌های بزرگ و شبکه‌های تجارت گسترده جهانی شان از دست داده است.

این رسانه افزود: کشور‌های تحت تحریم آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها برای همیشه به قوت خود باقی می‌ماند و بهتر است خود را با آن تطبیق دهند و به جای تلاش برای رفع تحریم‌ها تجارت را به سمت بازار‌های دیگر هدایت کنند.

بلومبرگ با بیان اینکه انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ اقتصاد روسیه به سمت رشد حرکت کند، افزود: روسیه بازار‌ها و تامین کنندگان کالا‌های مهم را از دست داده است، اما بازار‌های جدیدی نیز پیدا کرده است، از جمله تقویت تجارت با چین، که نشان دهنده خطرات بزرگ برای استراتژی شوک و هیبت ایالات متحده است.

این منبع افزود: تحریم‌هایی که آمریکا آن را معادل سلاح هسته‌ای تلقی می‌کند، ضربه مطلوبی به اقتصاد روسیه وارد نکرده است و همین امر پرسش‌هایی را درباره کارآمدی این ابزار در کل ایجاد کرده است.

بلومبرگ افزود: پیش از این، کشور‌هایی که هدف تحریم‌های آمریکا بودند، نمی‌توانستند با اقتصاد‌های غربی رقابت کنند. با این حال، اوضاع در مورد روسیه و چین متفاوت است. اقداماتی که برای وادار کردن کشور‌ها به عمل بر اساس قوانین سیستم آمریکایی طراحی شده است، ممکن است در نهایت آن‌ها را به سمت توسعه قواعد خود سوق دهد.

بلومبرگ تاکید کرد که در یک نظم جهانی که به سرعت در حال تغییر است، ایالات متحده برای اولین بار طی دهه‌های گذشته با رقابت قدرت‌های بزرگ روبرو شده است. زمان آن فرا رسیده است که انتظارات درباره اهدافی را که می‌توان از طریق تحریم‌ها به دست آورد، کنار گذاشت.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار