کد خبر:۱۰۷۴۳۵۲
یادداشت/

روابط عمومی بزرگترین سرمایه

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی صرفا یک نام در یک برگ از تقویم نیست،بلکه سر فصلی از اخلاق ،علم و هنر‌و زیبایی است. روابط عمومی چشم و چراغ هر مجموعه است چرا که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا کنند.

روابط عمومی بزرگترین سرمایهبه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمــد صائبــی معــاون روابـط عمومــی مرکــز ارتباطــات و امــور بین المــل شــهرداری تهــران
به مناسبت گرامیداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی در یادداشتی نوشت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی صرفا یک نام در یک برگ از تقویم نیست،بلکه سر فصلی از اخلاق ،علم و هنر‌و زیبایی است. روابط عمومی چشم و چراغ هر مجموعه است چرا که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند. نامگذاری روز ارتباطات و روابط عمومی ، همچنین فرصتی مغتنم است تا به این حرفه مدرن و مهم که محصول توسعه تکنولوژی، ارتباطات و گسترش روزافزون جوامع، سازمان‍ها و نهادهای عمومی است توجه شود.

دنیای امروز دنیای ارتباطات است و روابط عمومی هوشمند و به روز ، این فرصت را می‌دهد تا ضمن دریافت مطالبات جامعه هدف و مخاطبان خود از یک سو، خدمت و وظایف سازمان خود را بدرستی به مردم اطلاع‌رسانی کرده و از توان، ظرفیت و جایگاه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی عمومی بیشتر بهره ببرد. روابط عمومی در دنیای ارتباطات امروز قلب تپنده هر مجموعه و‌سازمان است. معتقدم اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ ،معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در اینصورت می توانیم از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کنیم و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشیم ،به‌ همین‌سبب روابط عمومی را هنر مردمداری و مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع از جمله تعهد، تخصص، علم، و خلاقیت می دانم ،که به عنوان شاخه‌ای مهم و موثر در مقوله ارتباطات ، بیش از آنکه یک حرفه و مسئولیت باشد، رویکردی علمی، اخلاقی، انسانی و اجتماعی در بدنه هر تشکل و سازمان است ، به همین سبب قاطعانه باید گفت«روابط عمومی شغل اداری نیست، بلکه یک شوق اداری است» و فعالان این حوزه با تلاش شبانه روزی ،عشق و ایده‌های نو، گام برمی‌دارند و سبک زندگی شان با سکون و ایستایی میانه‌ای ندارد.


کارشان کار دل است و دغدغه‌ای همیشگی شان اجرای بهترین رویدادها ،اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان است.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان ها و نهادها عمل می کنند، بیانگر اهمیت روز افزون شبکه های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز است.

اما شهرداری‌ها جزو نهادهایی هستند که بیشترین سطوح تماس با خیل عظیم مخاطبان را دارند که این گروه‌های کثیر هر کدام نوع خاصی از انتظار را دارند و متقابلا هم شهرداری مشارکت‌های متنوعی را در جهت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایش از آنها طلب می‌کند.در واقع حلقه واسط بین مدیریت کلان دستگاه با اجزای درون و برون‌سازمانی و به عنوان حلقه ارتباطی میان شهرداری‌ها و افکار عمومی نیز محسوب می‌شود.ضمن اینکه کارکرد اصلی روابط عمومی را علاوه بر اطلاع‌رسانی رویدادها و برنامه‌های سازمان‌ها در اعتمادسازی و تفاهم با مخاطب نیز باید در نظرگرفت که بدین ترتیب اهمیت جایگاه عملکرد مناسب روابط عمومی شهرداری‌ها و انجام برنامه‌های مدون و علمی برای ارتباط با افکار عمومی جامعه و پاسخ به انتظارات آن در حوزه مدیریت شهری بیش از پیش پررنگ می‌شود.
همچنین در ابَــر سـازمان بـزرگ و پـر وظیفـه ای همچـون شـهرداری تهـران، واحـد روابـط عمومـی به عنـوان اصلیترین حلقـه ارتبـاط میـان مدیـران، کارکنـان و شـهروندان، مسـئولیت خطیـری در فرآینـد مدیریـت افـکار عمومـی، معرفـی خدمـات و فعالیـت هـای شـهرداری بـه شـهروندان و همچنیـن بازتـاب و انعـکاس نظـرات و نیازهـای شـهروندان بـه بدنـه مدیریـت و برنامـه ریـزی شـهری بـر عهـده دارد کـه می توانـد به صـورت نظام منـد، برنامه ریزی شــده و ســنجیده در جهــت ایجــاد، حفــظ و گســترش تعامــل و تفاهــم مدیــران بــا کارکنــان و شـهروندان و ارتقـاء کمـی و کیفـی برنامـه هـا و خدمـات سـازمانی، ایفـای نقـش کنند. در ایـن زمینه؛ معاونـت روابـط عمومـی بـا رویکـرد ایجـاد وحـدت رویـه، هماهنگـی و انسـجام در تدویـن و اجـرای اهـداف کلان مرکـز و مأموریتهـا محولـه معاونـت و روابـط عمومی هـای واحدهـای تابعـه شـهرداری تهـران، اقدامـات را سیاسـت گزاری ، برنامـه ریـزی، هماهنگـی، اجـرا ، نظـارت و ارزیابـی کرده است تا از طریق آن‌ به بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر و شهروندان پایتخت نشین پاسخ گفته باشیم.امیدوارم با شناسایی نقاط قابل بهبود و کاستی‌ها، بهترین رضایتمندی، پاسخگویی را در کارنامه خود ماندگار کنیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار