کد خبر:۱۰۷۶۷۷۴
تشکری هاشمی در بازدید از کارخانه واگن‌سازی تهران مطرح کرد

پیش‌بینی اورهال ۲۹ رام قطار مترو تا پایان سال/ بازسازی واگن‌ متضمن ایمنی مسافران است

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس و سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید میدانی از کارخانه واگن‌سازی تهران که با توضیحات مسئولان مترو همراه بود، از واحد‌های اورهال و ساخت واگن دیدن کردند و از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید میدانی از کارخانه واگن‌سازی تهران که با توضیحات مسئولان مترو همراه بود، از واحد‌های اورهال و ساخت واگن دیدن کردند و از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه قرار گرفتند.

سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید، از کارخانه واگن‌سازی تهران به عنوان یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌های شهر و شهرداری تهران نام برد و گفت: شهرداری از سهم ۳۰ درصدی کارخانه واگن سازی متروی پایتخت برخوردار است.

وی با اعلام اینکه کارخانه واگن‌سازی تهران، توانسته بخشی از آرزو‌های پایتخت در زمینه تأمین ناوگان ریلی را محقق کند، افزود؛ این کارخانه، علاوه بر سرمایه‌های مادی مانند زمین، ساختمان، تجهیزات و اتصال به ریل و ...، سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی دارد که بزرگ‌ترین دارایی این مجموعه به شمار می‌آیند.

استفاده از نیرو‌های قدیمی، متضمن موفقیت مترو است

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در بسیاری از مجموعه‌ها با جابه‌جایی مدیر ارشد، مدیران و کارکنان شاغل در آن مجموعه کنار گذاشته می‌شوند و افراد جدید وارد آن مجموعه می‌شوند، اظهار کرد: با این وجود در کارخانه و مترو، مدیران از نیرو‌های با تجربه قدیمی به خوبی استفاده کرده اند که همین امر، متضمن موفقیت این مجموعه بوده است.

وی با بیان لزوم همکاری نزدیک شرکت بهره‌برداری مترو و کارخانه واگن‌سازی تهران و اینکه نباید با انجام تشریفات نامتعارف کاری که می‌تواند در واگن‌سازی انجام شود به جای دیگری واگذار گردد، تصریح کرد: اگر سه مجموعه کارخانه واگن‌سازی تهران، شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو با محوریت هلدینگ مترو پیش بروند، ظرفیتا فنی و اجرایی این مجموعه به اوج می‌رسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام حمایت حداکثری شورا از این مجموعه حمل و نقل انبوه‌بر ریلی، تأکید کرد: یکی از اتفاقات کم‌نظیر در بودجه امسال شهرداری تهران، اختصاص اعتبار لازم برای اورهال واگن‌های مترو است تا ایمنی مسافران مترو در سفر‌های زیرزمینی تأمین شود.

تقویت ناوگان ریلی در سال جاری و سال آینده رونق می‌گیرد

تشکری هاشمی با اشاره به لزوم پیگیری جدی نوسازی و بازسازی واگن‌های مترو از پیش‌بینی اورهال ۲۹ رام قطار مترو در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات نوآورانه در کارخانه واگن‌سازی بودیم که بر اساس آن، واگن‌های DC قدیمی که تعمیر آن‌ها به لحاظ قدیمی بودن تکنولوژی، مقرون به صرفه نبود با فن‌آوری‌های نو در حال جایگزینی هستند، ضمن اینکه اورهال واگن‌های AC نیز به خوبی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر واگن‌های مترو، پیش‌بینی و هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان قرارداد نیز در این زمینه منعقد شده است، تصریح کرد: به این ترتیب، ضمن حرکت چرخ فعالیت صنعتگران داخلی، سال جاری و سال آینده، ایام پررونقی را از منظر بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی شاهد خواهیم بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تأکید بر اینکه اورهال ۲۲۰ واگن دوطبقه مترو که عمر مفید آن‌ها به اتمام رسیده به علاوه ۲۹ رام قطار در انتظار اورهال و ساخت ۶۳۰ واگن مترو در دستور کار قرار دارد، افزود: امیدواریم ظرف۱/۵ سال این تحولات به نتیجه بنتیجه برسد.

داخلی‌سازی ساخت مترو با حمایت از صنعت‌گران داخلی

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ساخت بخش اعظمی از قطار‌های ملی با واگن‌های ایرانی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های تخصصی در دست انجام است، اظهار کرد: برای امسال، علاوه بر اورهال ۲۹ رام قطار موجود، تولید ۱۶ رام قطار جدید با فن‌آوری‌های داخلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت در خرید قطعات مورد نیاز از خارج، اورهال قطار‌های مترو با استفاده از قطعات داخلی به خوبی در دست انجام است، تصریح کرد: ظرفیت تولید در کارخانه واگن‌سازی مترو، حدود ۳۵۰ واگن و ظرفیت اورهال، حدود ۲۰۰ واگن است و همانطور که به خرید قطار اهمیت می‌دهیم از تعمیرات اساسی ناوگان ریلی نیز نباید غافل شویم.

نماینده مردم تهران در شورای شهر با استناد به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر حمایت از تولید داخل، لزوم حمایت از صنعت‌گران داخلی در ساخت مترو را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ضمن شارژ انبار‌های قطعات، لازم است اشکالات و خرابی‌های مترو به حداقل و اورهال و تولید قطار‌ها به حداکثر رسیده و با اختصاص منابع ارزی و ریالی مورد نیاز، گره‌گشای مشکلی از مشکلات صورت گیرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار