کد خبر:۱۰۸۳۷۲۱
در شصتمین رویداد امید و افتخار؛

شعبانی: برای بهبود روکش معابر پایتخت بالغ بر ۱۰میلیون تن آسفالت کم داریم

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای بهبود روکش معابر پایتخت بالغ بر ۱۰میلیون تُن آسفالت کم داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس شعبانی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح کارخانه آسفالت غرب که امروز- ۱۰ تیرماه۱۴۰۲- برگزار شد، اظهار کرد: برای بهبود روکش معابر پایتخت بالا بر ۱۰میلیون تُن کمبود آسفالت داریم.

وی گفت: کارخانه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، کمتر از یک اتوبوس تولید آلودگی می‌کند.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند.

شعبانی اظهار کرد: یکی از چهار تحول شهر تهران که شهردار تهران بر روی آن تاکید دارد، تحول در کالبد شهر بود که نگهداشت شهر و مهمترین آن بحث آسفالت است. دو وظیفه قانونی شهرداری تهران با افتتاح کارخانه آسفالت محقق می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: اگر عمر مفید آسفالت را نزدیک به ۱۰ سال در نظر بگیریم هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند. با توجه به این حجم، مرمت معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت.

وی ادامه داد: مجموع ۱۱۰ میلیون مترمربع معابر موجود در تهران که معادل بزرگراهی به طول ۵۰۰۰ کیلومتر و عرض ۲۲ متر است در حقیقت حجم بزرگی از نگهداشت را شکل می‌دهد که خود پروژه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و بناست هر ۱۰ سال یکبار این معابر نگهداشت و مرمت شوند.

شعبانی اظهار کرد: میزان آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر پایتخت سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن بیشتر نرفته است. همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده، نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه‌های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه‌اندازی کند.

وی بیان کرد: اقتصاد این کار سه تا چهار هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در پروسه آسفالت کاری، مشغول هستند، افزود: بیش از ۱۳۰۰دستگاه به طور شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و ۱۷۰اکیپ در حال حاضر به آسفالت کاری مشغول هستند.

شعبانی ادامه داد: امروز با افتتاح کارخانه آسفالت و با افتتاح کارخانه بعدی، یک میلیون تن از حجم عقب ماندگی کم می‌شود.

شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه از یک فیلتر ۹۲۰ متر مربعی و ۷۸۰ بگ فیلتر برخوردار است، میزان ذرات معلق خروجی از آن در پایین‌ترین سطح ممکن و میزان آلایندگی صوتی هر یک از این واحد‌ها نیز کمتر از ۶۰ دسیبل است و آلودگی آن حداکثر در اندازه یک اتوبوس است و این کارخانه از کارخانه‌های دوست‌دار محیط‌زیست است.

وی خاطرنشان کرد: این دو کارخانه که یکی از آن‌ها در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، یادگاری مدیریت شهری فعلی به آیندگان خواهد بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار