کد خبر:۱۰۹۸۵۱۶
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

۱۲۰ هزار معلم در حلقه‌های ۱۰ نفره شبکه‌سازی می‌شوند

نجفی پازوکی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار معلم به صورت حلقه‌های ۱۰ نفره در کل کشور شبکه سازی می‌شوند گفت: هدف از این شبکه سازی، شکل گیری گفتمان آموزشی مستمر در کل سال است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با بیان اینکه امروز جشن شکوفه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: کلاس اولی‌ها امروز یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی خود را تجربه می‌کنند؛ لباس مدرسه می‌پوشند و با والدین به مدرسه می‌روند.

وی افزود: از آنجایی که معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است لذا مهم‌ترین تلاش ما هم معطوف به این حوزه بوده که معلم را آماده کنیم. ما آموزش‌های مختلفی را به معلم‌ها ارائه کردیم همچنین دوره‌های آموزشی سواد دیجیتال و سواد فناوری را هم در تابستان داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۲۰ هزار معلم به صورت حلقه‌های ۱۰ نفره در کل کشور شبکه سازی می‌شوند گفت: هدف از این شبکه سازی، شکل گیری گفتمان آموزشی مستمر در کل سال است تا معلمان تجارب خود را با سایر همکاران به اشتراک گذاشته و شاهد تحول جدی در امر آموزش باشیم.

نجفی افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را نیازمند تغییر رویکرد دانست و اظهار کرد: تغییر رویکرد در مدارس دولتی به اقدامات گسترده‌ای از جمله همین شبکه سازی‌ها احتیاج دارد برای مثال همانطور که کرسی‌های نظریه پرداری را در دانشگاه‌ها داریم باید در مدارس هم این کرسی‌ها را ایجاد کنیم تا معلمان به گفتگوی آموزشی و انتقال تجارب آموزشی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تولید منابع و محتوای آموزشی در کلاس درس فراهم است افزود: یکی از موضوعات مهم، بحث کتابخانه کلاسی در گوشه کلاس درس است.

این مقام مسئول از طبقه بندی کتاب‌ها ذیل ۶ ساحت سند تحول بنیادین و متناسب با پایه‌ها خبرداد و گفت: ما این فهرست را در اختیار معلمان و والدین قرار می‌دهیم و کلاس‌ها را نیز حتی الامکان به کتابخانه‌ها مجهز خواهیم کرد بطوریکه بخش مهمی از طراحی آموزش معلم به کتابخوانی اختصاص پیدا کند و معلم سه بار در هفته از کتابخانه کلاس به شکل‌های مختلف استفاده کند.

نجفی با اشاره به اینکه تمرکز کتاب خوانی در دانش آموزان پایین است اظهار کرد: زمان تمرکز خواندن دانش آموز باید از کلاس اول ابتدایی و با شیب مشخصی افزایش پیدا کند تا به استاندارد‌ها نزدیک شویم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم قبل از کلاس باید طراحی آموزشی قوی داشته باشد و موقعیت‌های یادگیری را طوری شکل دهد که دانش آموز در فضای یادگیری، تجربه‌ای نزدیک به زندگی واقعی داشته باشد و به سمت کسب شایستگی پایه حرکت کند وگرنه محفوظات دانشی برای دانش آموز ابتدایی هیچ فایده‌ای ندارد.

نجفی، نظام دوری با یک معلم از پایه اول تا پایه سوم را یکی از اقدامات مثبت آموزش و پرورش و فرصت مناسبی برای شناسایی و پرورش استعداد‌های دانش آموزان دانست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: ما امسال با موافقت سازمان امور استخدامی کشور، ۲۸ ظرفیت برای آموزگاران دوره ابتدایی گرفتیم و گزینش و مصاحبه معلم را مفصل‌تر کردیم و با وسواس بیشتری انجام دادیم بطوریکه ۶۰ درصد نمره قبولی داوطلب مربوط به قسمت مصاحبه است ضمن اینکه دوره‌های پودمانی آخر هفته‌ها نیز از طرف دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار