به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی اظهار کرد: پروژه اورهال ۲۹ رام قطار مترو از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و در قالب این پروژه در ۶ ماه نخست امسال ۱۲ رام قطار اورهال شد.
وی در ادامه گفت: در کنار این ۶ رام قطار که بهتازگی اورهال شده و قرار است وارد چرخه خدماترسانی مترو شوند، ۲ رام دیگر که به دلیل خرابی و نداشتن قطعات امکان سرویسدهی نداشتند و از چرخه خدماترسانی خارج شده بودند نیز پس از تأمین قطعه، اورهال شده و وارد چرخه میشوند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: از ۶ رام قطار ۵ رام از مدل AC و یک رام از نوع DC پلاس است. از این ۵ رام قطار Ac اورهال شده یک رام قطار در خط ۷، یک رام در خط ۳، سه رام در خط ۱ و یک قطار DC پلاس در خط ۲ فعالیت خواهند داشت.
درستی در خصوص هزینه اورهال این قطارها گفت: برای ارتقا و اورهال قطار DC حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیارد و برای اورهال قطارهای AC نیز حدود ۳۰ الی ۳۵ میلیارد هزینه شده است.