به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با اشاره به اینکه در بخش ناوگان تمامی سیستمهای گرمایشی (هیترها) نظافت صنعتی شدند گفت: در صورت کاهش دما این سیستمها روشن میشوند همچنین سرویس سیستمهای تهویه قطارها به طور منظم در تمامی فصول سال انجام میشود.
وی تصریح کرد: سیستمهای تهویه در واقع سیستم هوای مطبوع هستند که در تمامی فصول سال به طور مستمر فعالیت دارند و فقط با توجه به دمای هوا در هر فصل تنظیم میشوند.
درستی همچنین از بررسی ۲۲۶ سیستم هواساز و ۱۳۲ هواکش ایستگاهی خبر داد و گفت: تعدادی از هواسازها در خطوط یک و دو به دلیل نبود قطعه از مدار بهره برداری خارج شده بودند که خوشبختانه در حال حاضر تعمیرات اساسی آنها با توجه به تامین قطعه انجام و تمامی هواسازها فعال هستند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص نشت آب در بعضی از ایستگاهها گفت: امسال بیش از گذشته نگهداشت ابنیه مترو را مورد توجه قرار دادیم و با تعیین پیمانکاران ابنیه در تمامی خطوط، تلاش شده است تا نسبت به ترمیم و رفع آبریزشهای معمول و مقطعی ایستگاهها اقدامات لازم صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: با توجه به بارش ها، اگر با نقصی مواجهه شویم عملیات ترمیمی جهت رفع نواقص انجام میشود تا ضریب اطمینان کارهایمان بیشتر شود.
درستی با تاکید بر این که مترو پایتخت آمادگی خدمترسانی در هر گونه شرایط جوی حتی در زمان بارشهای شدید را هم دارد گفت: با توجه به اینکه خط پنج مترو خط روزمینی است برای مهار هر گونه بحران جوی و خدماترسانی در فصل زمستان آمادهایم.
همچنین در خط تهران _ گلشهر پلهای کوچک آب رو پاکسازی شده تا در صورت بارندگی مانعی برای عبور جریان عادی آب نباشد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور مسافران در ایستگاهها بخصوص در ورودی ها، با توجه به احتمال بارش برف و لغزندگی اقدامات لازم برای پهن کردن گونی در ورودی ایستگاهها در زمان بارش برف و باران و ایمن سازی مسیر تردد مسافران در کمترین فرصت ممکن انجام شده است.
درستی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی و شرایط جوی مترو به عنوان گزینه اول مسافران مطرح میشود گفت: هنگام برودت هوا و بارش نزولات آسمانی اهمیت مترو و ضرورت آن به عنوان سریعترین، امنترین و ارزانترین وسیله حمل و نقل شهری بیش از پیش خودنمایی میکند.
وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اعزام قطارهای فوق العاده در خطوطی که با استقبال مسافری روبرو شوند نیز دیده شده است.