به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با اشاره به تعداد بالای پلهبرقیهای مترو تهران گفت: انجام تعمیرات دورهای و اورهال هزار و ۲۳۸ پله برقی به همت مهندسان و پیمانکاران داخلی در دو نوبت کاری با سرویس، نظارت خط و تأمین قطعات و سایر فعالیتهای مهندسی انجام میشود.
وی افزود: در حال حاضر آمار خاموشی پلهبرقیها به علت خرابی از ۴۴ ساعت به ۷ ساعت کاهش یافته است. وی خاطرنشان کرد: پلهبرقیهای مترو بهطورکلی تعداد بیشتری نسبت به پلهبرقیهای سطح شهر دارند و فعال نگهداشتن آنها با کمترین ساعت خاموشی به همت پیمانکاران و مهندسان مدیریت مهندسی تأسیسات شرکت بهرهبرداری مترو عملیاتی شده است.
وی گفت: به دلیل تردد بالای شهروندان در ایستگاههای مترو پلهبرقیهای مترو بخصوص در ایستگاههای پرتردد نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه برای بالابردن راندمان پلهبرقیها باید مانند سایر تجهیزات الکترونیکی به آنها رسیدگی شود گفت: در طول ۲۵ سال بهرهبرداری از مترو تنها ۲۳ پله جنرال سرویس شده بودند؛ اما در این دوره به تعمیرات دورهای پلهبرقیها توجه ویژهتری شد و ۱۶۳ پله برقی اورهال اساسی شدهاند. این جهش در تعمیر نگهداری پلهبرقیها باهدف افزایش راندمان، کیفیت و عمر مفید پلهبرقیها انجام شده است. وی افزود: با توجه به نگاه ویژهای که در خصوص عملکرد پله برقی داریم توانستهایم درصد خرابی و خاموشیشان را پایین بیاوریم.
درستی با بیان اینکه احتمال خرابی پله برقی مانند سایر وسایل الکتریکی با تمام رسیدگیها وجود دارد گفت: تلاش ما این است که هیچ پله برقی طولانی خاموش نماند در همین راستا نیز اقداماتی مانند تعمیر و نگهداری منظم پلهبرقیها، آموزش نحوه استفاده صحیح از پلهبرقیها به شهروندان، و استفاده از قطعات یدکی باکیفیت در پلهبرقیها را با بیش از ۱۵۰۰۰ نفرساعت کار در ماه در دستور کار قرار دادهایم.