به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با اشاره به اینکه وجود منابع ارزشمند درون کشور به خصوص نیروی انسانی خلاق و مبتکر، تحقق تولید و ساخت داخل تجهیزات را تسهیل کرده است. افزود: فراهمسازی شرایط توسعه ساخت داخل مجموعهای از مزیتها را که سلسلهوار به یکدیگر اتصال دارند برای صنعت حمل و نقل ریلی به ارمغان میآورد.
وی تصریح کرد: شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه نسبت به شناسایی قطعات و تجهیزاتی که از خارج از کشور تامین میشده و امکان ساخت آنها در داخل وجود داشته اقدام کرده است
درستی گفت: توجه به ساخت داخل سالهاست طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلعه عالی) مورد توجه قرار گرفته است پس از برگزاری جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر فنی با سازندگان برتر موفق بومی سازی برخی از قطعات یدکی گردیده است
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۴۶ قطعه به همت متخصصان ایرانی داخلی سازی شده است افزود: درحوزه مهندسی خط و ابنیه ۵ قطعه، بخش تاسیسات ۷ قطعه، مهندسی مخابرات ۱۰ قطعه، مهندسی ناوگان۳۵ قطعه، مهندسی کنترل و علائم۶۷ قطعه و مهندسی برق ۲۲ قطعه توسط متخصصین داخلی بومی سازی و تولید شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه همچنین از امکان ساخت بیش از ۲۰۳ قطعه خبر داد و گفت طبق بررسیهای انجام شده امکان ساخت داخل برای ۷ قطعه درحوزه مهندسی خط و ابنیه ۱۰ قطعه در حوزه مهندسی تاسیسات، ۱۰ قطعه در حوزه مهندسی مخابراب، ۱۲۵ قطعه در حوزه مهندسی ناوگان، ۳۶ قطعه در حوزه مهندسی کنترل و علائم و ۱۵ قطعه در حوزه مهندسی برق وجود دارد.