به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امرو با اشاره به دلایلعدم احداث باند برگشت محور آزادراه منجیل رودبار اظهار کرد: یکی از نگرانیهای اهالی رودبار از بین رفتن رونق بازار با افتتاح این آزادراه بود لذا برای رعایت حال کسبهها وعدم کاهش رونق بازار تصمیم بر این شد تا محور برگشت آزادراه منجیل رودبار احداث نشود.
وی با بیان اینکه تمامی همت و تلاش دولت سیزدهم تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار تا قبل از پایان سال جاری بوده است، گفت: این منطقه گلوگاه ترافیکی منطقه بوده و مسافران برای سفر به گیلان همواره در ترافیک چندساعته معطل میشدند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش آزادراه منجیل رودبار در کاهش بار ترافیکی گیلان افزود: گیلان یکی از استانهای گردشگرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است، ولی همواره در محور منجیل_ رودبار شاهد ترافیک سنگین بودیم لذا با تکمیل این پروژه ۵۰ درصد از بار ترافیکی منطقه کاهش خواهد یافت.
بذرپاش یکی از اهداف دولت از تکمیل آزادراه منجیل_رودبار را کاهش مصرف سوخت کشور در ایام پیک مسافر برشمرد و بیان کرد: مردمان محلی برای رفتن به منازل خود و همچین مسافران برای حضور در گیلان باید چندین ساعت در ترافیک میماندند که همین امر منجر به افزایش مصرف سوخت در کشور میشد.
وی با بیان اینکه پنج کیلومتر از آزادراه منجیل رودبار را تونل و پل تشکیل داده است، تصریح کرد: ارزش روز پروژه آزادراه منجیل_رودبار پنج هزار میلیارد تومان است، ولی برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که یکهزار میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر به بهرهبرداری رسید.