به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی بندر نوشهر با تأمین به موقع اعتبارات به پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی رسیده و طبق برنامهریزیها قرار است در هفته دولت سال ۱۴۰۳ به بهرهبرداری برسد.
وی ادامه داد: از آنجا که بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب مازندران است، طرح راه دسترسی بندر نوشهر مشکل اعتباری ندارد و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست و برای افزایش فعالیت و زیرساختهای بندر نوشهر برنامهریزیهایی انجام شده که میتواند در اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: سهم بنادر مازندران از تجارت دریایی در بنادر ایرانی دریای خزر از ۱۳ درصد سال قبل به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده که افزایش ۵ درصدی داشته است.
کیاکجوری درخصوص گسترش زیرساختها و مساحت بندر نوشهر افزود: ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه شهر پشت نوشهر برای توسعه سطح در نظر گرفته شد که باید مصوبه لازم برای الحاق به محوطه بندری صادرو به ما ابلاغ شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: برنامهریزی برای ایجاد اسکله مسافربری در بندر نوشهر انجام شده است تا با همکاری بخش خصوصی و شریک تجاری نسبت به ایجاد اسکله و ترمینال مسافری در بندر نوشهر اقدام کنیم.
کیاکجوری با بیان اینکه تاکنون ابطال ۹۲ موافقت اصولی اسکله تفریحی در مازندران از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده، گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی مسئولیتی در زمینه طرحهای گردشگری ندارد و مسئولیت صدور مجوز مارینای ساحلی با سازمان بنادر نیست و گردشگری باید در این زمینه برنامهریزی کند، زیرا ما متولی صدور مجوزها نیستیم.
وی با اشاره به تصویب طرح منطقه آزاد سه لکهای مازندران افزود: انتخاب بندر نوشهر به عنوان یکی از نقاط این منطقه آزاد است و این پروژه در مرحله اجرای کارهای مقدماتی قرار دارد.