به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهزاد، ولی زاده، محصولات دخانی نوپدید نظیر سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ و محصولات گرم کننده سیگار بدون دود را به علت وجود نیکوتین در آنها، بسیار اعتیاد آور دانست و گفت: یکی از ترفندهای صنایع دخانی معرفی محصولات دخانی جدید مانند سیگارهای الکترونیک سیستمهای ایجاد بخار (ویپ) و سیستمهای گرم کننده تنباکو به عنوان محصولات بی خطر است.
وی افزود: جوانانی که با گمراهی و ترفندهای صنایع دخانی برای اولین بار مواد دخانی را تجربه میکنند، به راحتی در آنها وابستگی به نیکوتین ایجاد شده و به یک مصرف کننده دائمی مواد دخانی تبدیل میشوند.
ولی زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای حفاظت جوانان از آسیبها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات ممنوعیت کامل تبلیغات است، تصریح کرد: صنایع دخانی از طرق مختلف از جمله تولید محصولات جدید با طعمهای متفاوت و متنوع و تبلیغات گسترده در سریالها باعث فریب جوانان و نوجوانان میشوند.
وی با بیان اینکه بازارهای فروش محصولات دخانی، جوانان و نوجوانان را به دام انداخته و نیمی از مصرف کنندگان این محصولات در نهایت به کام مرگ میروند، عنوان کرد: صنایع دخانی هر ساله، دهها میلیارد دلار در سراسر دنیا برای تبلیغ و بازار فروش محصولات مرگ بارشان هزینه میکنند و فعالیتها و اقدامات بازاریابی آنها با هدف جذب جوانان و مصرف کنندگان جدید است.