به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هرمزی درباره برخی انتقادات مبنی بر واردات تاکسی برقیهای چینی به تهران از طریق قرارداد شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای ورود تاکسیهای برقی تسهیلگری میکند؛ اگر قرار بود تصدیگری کنیم و این تاکسیهای در مالکیت شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند، انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه شهرداری نباید به این موضوع ورود میکرد، به جا بود.
وی ادامه داد: بخشی از هزینه خرید تاکسیهای برقی از طریق دولت و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و بخشی دیگر از طریق اسقاط خودورهای فرسوده تأمین میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه بهرهبرداری از تاکسیهای برقی وارداتی از چین نیز تصریح کرد: ممکن است برخی از شرکتهای بخش خصوصی یا شرکتهایی که در شهرداری سهام عام دارند، مالکیت تاکسیها را به عهده بگیرند و رانندگان تاکسی سهامدار آنها باشند و اقساط تاکسی را شرکت بپردازد، اما به دلیل اینکه هنوز این روش تدقیق نشده، نمیتوان به آن استناد کرد.
وی افزود: در عین حال در حال پیگیری روش دیگری هستیم که طبق قانون از اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسیهای برقی با کمک دولت استفاده کنیم تا از آورده تاکسیران بکاهد.
هرمزی در ادامه گفت: تاکسیهای برقی از محل قرارداد شهرداری تهران با چین طی یک ماه و نیم آینده وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.