به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو گفت: از مسیر حدوداً ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، تقریباً نیمی به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.
در بررسیهای به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونلهای کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل میشود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد. دو قطعه دیگر که در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل میدهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت به روش اتریشی ساخته میشوند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاههای حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاههای متناظر با محل شروع حفاریها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.
شایان ذکر است عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت. گفتنی است خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب میآید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی میشود با تکمیل خط ۸ و ایستگاههای آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.