به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد یاشار لطفی مجری خط ۷ مترو تهران با اشاره به ضرورت ساخت هرچه سریعتر دپوی شرقی قطارهای خط ۷ گفت: با توجه به قرار گرفتن پایانه منتهی الیه شرقی خط ۷ در محدوده اراضی پیرامون ورزشگاه تختی، شروع عملیات اجرایی این دپو - پارکینگ مستلزم تملک ۱۷ هکتار از زمینهای مورد اشاره بود. خوشبختانه این امر پس از ۱۵ سال پیگیری مدیریت شهری پایتخت و با مساعدت وزارت ورزش و جوانان، اخیراً محقق شده و حالا امکان شروع عملیات احداث پایانه مهیا گردیده است.
وی افزود: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پایانه شرقی خط ۷ در مدت زمان ۳ سال و در قالب دو فاز اصلی به بهرهبرداری خواهد رسید. فاز نخست این پایانه با هدف انجام تعمیرات نیمه اساسی ساخته خواهد شد و در فاز دوم، ارائه کلیه خدمات آماده سازی، نگهداشت، کنترل و تعمیر قطارها امکانپذیر خواهد بود.
لطفی گفت: کاهش سر فاصله حرکتی قطارها با توجه به میزان تقاضای سفر روزانه خط ۷ از جمله مهمترین تأثیرات احداث پایانه شرقی بوده و در کنار آن، استقرار شبانه قطارها و انجام خدمات تعمیرات و نگهداری، از دیگر فواید مؤثر ایجاد دپو - پارکینگ در خط مذکور است.
پایانه شرقی خط ۷ گنجایش ۵۰ رام قطار ۸ واگنها را داشته و برای بهره برداری از آن، حدود ۱۵۰۰ متر تونل تک خط، دو خط و سه خط باید احداث شود که ۸۰۰ متر از تونلهای مذکور حفاری شده و ۱۱۰۰ متر خط تست قطار در طراحیها پیش بینی و اجرا خواهد شد.