به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکارهای ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانشآموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.
وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی میشوند، الزاماً همه دروس را یاد نمیگیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدهای مدارس دولتی را بیکیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت میدانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.
حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارتهای سواد پایه تأکید کنیم.
وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاسهای درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاسهای درس را کاهش داد.