به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ فیروز کشیر با اشاره به طرح ۱۰ پلیس گفت: طرح ۱۰ پلیس راهور پایتخت که برخورد ویژه با موتورسواران بود از دی ماه سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه بررسیها نشان میدهد این طرح موفقیت آمیز بوده و در این مدت ۲۶ درصد شاهد کاهش فوتیان موتورسواران پایتخت بوده ایم.
وی افزود: این ۲۶ درصد، یعنی ۳۸ نفر کمتر در تصادفات کشته شدند یعنی ۳۸ خانواده امسال داغدار جوانان خود نشدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران ادامه داد: از عمده دلایلی که باعث شد پلیس راهور تهران بزرگ طرح ۱۰ را اجرایی کند، افزایش ۱۰ درصدی آلایندگی موتورسیکلت و سهم ۴۶ درصدی در تصادفات فوتی شهر تهران بود.
کشیر گفت: این کاهش آمار فوتیان نشان میدهد این طرح موفقیت آمیز بوده و باید با جدیت ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به سایر اولویتهای این طرح افزود: پس از کاهش آمار جانباختگان، اولویت بعدی پلیس راهور تهران بزرگ، استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران است. ما امیدواریم استفاده از کلاه ایمنی نیز همانند کمربند ایمنی نهادینه شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران با شاره به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی اظهار کرد: ما همه تلاش خود را میکنیم تا استفاده از کلاه ایمنی به فرهنگ موتور سواری در پایتخت و سپس در کشور تبدیل شود و به هیچ عنوان تا حصول نتیجه نهایی خسته نخواهیم شد.