به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، بیشاز ۴۰۵ هزار مرتبه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفته شده است که ۵۱ درصد این تماسها جنبه مزاحمت داشته است.
وی افزود: حدود ۱۲ درصد از تماسها با شماره ۱۱۲ برای دریافت راهنمایی بوده و فقط حدود ۴ درصد تماسها منجر به انجام مأموریت و عملیات امدادی شده است.
این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: سایر تماسها نیز مربوط به پیگیری گزارشها و یا تماسهای نامرتبط با حوزه تخصصی هلال احمر بوده و در این مدت صرفاً یک تماس به صورت نیمه تمام باقی مانده است.
محمودی توضیح داد: شماره ۱۱۲ هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و بلافاصله پس از تماس با شماره ۱۱۲، جمعیت هلال احمر نزدیکترین تیمهای امدادی را پایش کرده و به محل حادثه اعزام میکند.
وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا شماره تماس ۱۱۲ را به علت تست موبایل مشغول نکرده تا حادثه دیدگان بتوانند به راحتی با اپراتور هلال احمر ارتباط برقرار کنند.