به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پوریا علیمردانی از نهایی شدن طرح اختصاص خط ویژه به خودروهای چند سرنشین در این بزرگراه خبر داد و گفت: «پس از اجرای طرح مذکور در مسیرهای رفت و برگشت بزرگراه شهید همت، از غربیترین نقطه بزرگراه در حوالی دریاچه چیتگر تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی، شبکهای از مسیرهای ویژه حمل و نقل همگانی در سایر بزرگراههای شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.»
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران که در نشست بررسی نحوه اجرای مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در بزرگراه همت سخن میگفت، با تأکید بر ضرورت انجام مطالعات طرحهای ترافیکی برای بهبود وضعیت موجود ترافیک از جمله مطالعات ترافیکی راهاندازی خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین موسوم به HOV یادآور شد: «این طرح تاکنون در برخی شهرهای دنیا اجرا شده و بزودی عملیات اجرایی آن با اندکی تغییرات برای اولین بار در بزرگراه شهید همت کلانشهر تهران آغاز خواهد شد.»
علیمردانی با بیان اینکه در اجرای این طرح، یک خط ویژه به خودروهای پر سرنشین اعم از تاکسی، ون و مینیبوس اختصاص مییابد، تصریح کرد: «برای انجام این کار، تجهیزات لازم از جمله علائم، تابلوها و دوربینهای نظارتی پیشبینی شده و قابلیت ثبت تخلفات در این خط وجود خواهد داشت.»
علیمردانی، افزایش استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی، کاهش زمان سفر، افزایش اطمینان از برنامه زمانبندی حرکت، کاهش مصرف سوخت و بار ترافیکی ناشی از شهرهای اقماری را از مزایای این طرح برشمرد و تصریح کرد: «با اجرای این طرح، خودروهای با حداقل سه سرنشین با سرعت بالاتر و کاملاً بدون معطلی در ترافیک از خط ویژه عبور میکنند و بسیار سریعتر به مقصد میرسند و به احتمال زیاد این کار، به کاهش تعداد خودروهای تکسرنشین و روانتر شدن ترافیک منجر خواهد شد.»
در این جلسه شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، حسینینژاد مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک، گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق و برخی مدیران و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک حضور داشتند.