سید محمد علی کشمیری، شهردار بجنورد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص مشکلات ترافیکی شهر اظهار کرد: راه حل اساسی کاهش ترافیک در هر نقطهای از جهان کاهش تعداد سفرهای درون شهری است؛ چنانچه فکر کنیم با افزایش اتوبان و خیابان این مشکل رفع خواهد شد، در اشتباه هستیم کما اینکه در شهری مانند تهران علی رغم افزایش اتوبان ها، عملا شاهد کاهش ترافیک نیستیم.
ایجاد پارکینگ و اتوبان، عامل افزایش ترافیک
وی افزود: ایجاد پارکینگ، افزایش اتوبان و... عملا میل به سفرهای درون شهری با وسیله شخصی را افزایش میدهد در حالی که میبایست ما به دنبال افزایش سفر با حمل و نقل عمومی باشیم.
کشمیری گفت: افزایش تعداد خودرو باعث شده ضریب تردد خودرو در سطح معابر افزایش پیدا کند و این خود عاملی دیگر برای افزایش ترافیک است.
شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه کاهش سفر درون شهری مردم باید اولویت باشد، سایر اقدامات را همانند مسکن توصیف کرد و ادامه داد: در این راستا طی سال جاری میدان فردوسی و دفاع مقدس حذف و تبدیل به چهارراه شد که در تسهیل عبور و مرور موثر است.
تقاطع غیرهمسطح میدان خرمشهر در دست طراحی
وی یکی از مهمترین پروژههای مصوب را ایجاد تقاطع غیر هم سطح در میدان خرمشهر عنوان کرد و افزود: طراحی و مطالعات طرح ایجاد تقاطع غیر هم سطح در میدان خرمشهر در حال انجام است.
کشمیری با تاکید بر اینکه اقداماتی برای جذب اعتبارات دولتی نیز انجام شده، بیان کرد: اعتباراتی پیش از این تعیین شده بود که با تغییر برخی مسئولان سطح ملی، با مشکل مواجه شد، اما با پیگیری مجدد استاندار خراسان شمالی اعتبارات مصوب شده و به دنبال جذب منابع هستیم؛ این منابع از طریق تسهیلات و تهاتر جذب خواهد شد.
تلاش برای جذب اعتبارات دولتی و آغاز پروژه در سال ۱۴۰۳
وی در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه از مصوبات شورای شهر ششم برای سال ۱۴۰۳ است، بیان کرد: تلاش داریم تا در دوره ششم این پروژه را آغاز کنیم.