به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرسازی تهران با تشریح اقدامات این سازمان اظهار کرد: کار امروز مدیریت شهری بی سابقه است چرا که پروژههای اجرایی ما پس از آسیب شناسی تعریف شدند. اگر کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به طول ۲ کیلومتر به بهره برداری رسید، ضعف این محدوده بود. کندروی شمالی نیز به طول چهار کیلومتر در سال گذشته افتتاح شد. از لحاظ عرض معبر این دو کندرو عریضتر از بزرگراه هستند. ضعف بزرگ اتوبان آزادگان در قسمت جنوبی آن بود و نتیجهاش ترافیک و معطلی مردم بود.
وی ادامه داد: خیلی راحت میشد کندرویی ساخته شود، اما در گذشته روی پروژههایی کار میشد که در بوق و کرنا قرار میگرفت و کسی کار انجام بزرگراه آزادگان را انجام نداد. ۹۸ پروژه بزرگ و کوچک مقیاس را شناسایی کردیم و ۳۵ پروژه افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴ تقاطع و بهار سال بعد ۱۰ پروژه افتتاح میشود و به ۶۰ تقاطع از ۹۸ تقاطع شناسایی شده میرسیم.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد این طرحها بی سابقه است، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از سالها در مدیریت شهری این میزان اجرای پروژه سابقه نداشته است.
وی با اعلام اینکه توافقاتی صورت گرفت تا میدان فتح تا پایان امسال به شهروندان تحویل داده شود، گفت: بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید باقری چند روز مسدود شدند تا معضل بزرگ بزرگراه آزادگان برطرف شود که به دلیل همراهی پلیس راهور بود.
صداقتی ادامه داد: حدود ۲۰ روز دیگر فاز چهارم پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب تندگویان افتتاح میشود که در دوره قبلی استارت خورده بود. این پروژه ۷ مرحله انحراف ترافیکی اصلی داشت. پروژه جنوب به جنوب چمران روبروی بوستان گفتوگو نیز افتتاح میشود. همچنین مسیر حرکتی که در زیر گذر گیشا قیچی شد نیز ترمیم میشود. پروژه شهید افتخاری در منطقه یک که رها شده از دوره قبلی است، تکمیل میشود. علاوه بر این تونلی بعد از شهرک مروارید شهر که اتصال بزرگراه شهید خرازی و همدانی را برقرار میکند را خواهیم داشت.
وی گفت: فاز اول میدان سبلان امسال افتتاح میشود و فاز نهایی آن در بهار سال آینده افتتاح میشود. همچنین تا ۱۰ روز آینده تعریض کهریزک در محدوده بهشت زهرا انجام میشود. همچنین زیرگذر بهار - شادمهر در منطقه ۵ ظرف دو هفته آینده بازگشایی میشود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران افزود: علاوه بر این، پروژههای کلان در حال ساخت داریم. بزرگراه یادگار امام سالها بود که ادامه آن دنبال و انجام نشده بود؛ شاخه غربی یادگار تا بزرگراه شهید بروجردی بهار سال آینده انجام میشود. اتصال به شهید بروجردی و بعد از آن اتوبان تهران ساوه در این پروژه انجام میشود. ۱۳۰ هزار مترمربع تملکات نهادی در این پروژه داشتیم که کار دورههای قبل بوده که از دهه ۸۰ و ۹۰ شروع شده و به دلیل سختیهای زیاد، پیگیری نشده بود. همچینین بخش شرق پروژه شهید شوشتری تا اردیبهشت سال آینده بازگشایی میشود و آسفالت بخش اعظم آن انجام شده است.
صداقتی با بیان اینکه در حوزه آسفالت به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن رسیدیم، گفت: به هیچ عنوان دنبال رکوردزنی نیستیم و به دنبال حفظ این میزان آسفالت هستیم. ارزش حفظ آن برای ما بسیار بیشتر از توزیع این میزان آسفالت است و به نوعی تضمین کیفیت بزرگراه هاست.
وی افزود: سال آینده نیز ۸۰ درصد از میزان آسفالت توزیعی امسال را عملیاتی خواهیم کرد و این به معنای حفظ وضعیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت و کیفیت معابر و بزرگراههای تهران به شمار میرود.
صداقتی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که پروژههایی که آغاز کردیم در این مدت به پایان برسانیم. در این راستا حمایت معاونت مالی و اقتصاد شهری و سازمان سرمایه گذاری کمک حال ما در اجرای پروژهها بوده است.
در ابتدای این نشست از تعدادی از خبرنگاران فعال حوزه فنی و عمران شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد. مهدی اسماعیل پور از روزنامه همشهری، حسین قربانی از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی برازنده از روزنامه کیهان، مژگان انصاری از خبرگزاری ایسنا و محسن هاشمی از روزنامه جمهوری اسلامی از خبرنگارانی بودند که از آنها در این نشست تقدیر شد.