به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: نمایندگیهای وزارت امور خارجه در خارج از کشور به طور معمول باید حامی شهروندان و تجار کشور باشند.
محمد امتی افزود: ۸۰ درصد حمل و نقل ناوگان جادهای از ایران به مقصد کشورهای آسیای مرکزی با بیش از ۱۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل بین المللی از طریق شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی انجام میشود.
وی گفت: از طریق سه مرز با افغانستان و یک مرز با ترکمنستان، روزانه تا بیش از ۲ هزار کامیون کالا بین ایران و افعانستان جابه جا میشود که لازم است در خصوص صدور روادید برای رانندگان و تجار در این حوزه توجه و روان سازی خاص انجام شود.
عضو هیات رییسه شرکتهای حمل و نقل بینالمللی خراسان رضوی افزود: متاسفانه کنسولگریها با رانندگان و قشر حمل و نقل مشکلاتی دارند و نمیتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند.
رییس کمیسیون حملونقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی مشهد نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه ترانزیت، قوانین و مقرراتی است که بدون اطلاعرسانی قبلی اجرا میشوند و رانندگان ما را در عبور و مرور با موانع متعدد مواجه میکنند.
احمد زمانیان افزود: وظیفه ما این است که کالاهای تجار و بازرگانان را در زودترین زمان و با کمترین هزینه به مقصد برسانیم؛ اما برخی مقررات و هزینههای تحمیلی، فرآیند حملونقل را طولانیتر و پرهزینهتر میکند.
او گفت: ضروری است در نشست وزیران حملونقل کشورهای عضو اکو، تصمیماتی در راستای ایجاد ثبات در قوانین حمل کالا و کاهش هزینههای حملونقل در کشورهای مسیر اتخاذ شود تا موانع پیش روی بخش خصوصی کاهش یابد.