آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۳۷۷۹۲

معابر یاسوج در انتظار آسفالت و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان

شهردار یاسوج گفت: بیش از ۳۰ درصد معابر شهر خاکی است و بخش زیادی از معابر شهر هم آسیب دیده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، کیوان آشنا، شهردار یاسوج افزود: درصد زیادی از معابر شهر یاسوج غیراستاندارد هستند و بخش زیادی از روکش آسفالتی که وجود دارد به دلیل حفاری تخریب شده است، چراکه نوار‌های حفاری باعث شده چاله‌ها و ناهمواری‌های زیادی در جاده‌های شهری ایجاد شود.

آشنا ادامه داد: این عوامل موجب بروز مشکلات ترافیکی در شهر یاسوج شده است که برای رفع سریع‌تر مشکلات ترافیکی، معابر اصلی از جمله بلوار آیت الله ملک حسینی و بلوار ۴۵ متری سروک را در اولویت قرار داده‌ایم.

شهردار یاسوج گفت: خشی از بلوار آیت الله ملک حسینی و همین‌طور بخشی از بلوار ۴۵ متری سروک و اتصال به پل شهید یزدان‌پناه زیرسازی و آماده آسفالت شده است، اما به دلیل اینکه ابتدا باید دستگاه‌های خدمات رسان همچون شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و شرکت گاز تاسیسات خود را در این معابر نصب کنند منتظر اجرای عملیات خطوط انتقال یا شبکه مربوط به هرکدام از دستگاه‌های گاز، آب و برق هستیم تا برای آسفالت اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: چنانچه شرکت‌های یادشده اقدام به نصب خطوط نکنند ناچاریم این معابر را در کمتر از یک ماه آسفالت کنیم.

آشنا تصریح کرد: برخی معابر فرعی شهر یاسوج آسفالت نیستند و یا چاله و چوله دارند و موجب گلایه‌مندی همشهریان شده‌ که رسیدگی به این معابر با اولویت دوم بعد از معابر اصلی در دستور کار قرار دارند.

شهردار یاسوج ادامه داد: در شرایط حاضر وضعیت آب و هوایی، برودت هوا و بارندگی‌ها این اجازه را به ما نداده که عملیات آسفالت را شروع کنیم، اما به صورت موقت و ترمیمی در حال ترمیم سازی سطوحی هستیم که تخریب شده‌اند و اگر وضعیت آب و هوایی تغیر پیدا نکند طی هفته آینده عملیات آسفالت شروع می‌شود و همین طور معابر فرعی خاکی هم در دستور کار قرار خواهند گرفت.

شهردار یاسوج عنوان کرد: شرایط جغرافیایی شهر یاسوج در شرایطی قرار دارد که از یک طرف یک بارش نسبتا کم باعث تخریب معابر می‌شود و از طرف دیگر حفاری‌های متعددی که در سطح شهر صورت گرفته موجب زهکشی بخش زیرسازی و تخریب روکش آسفالت می‌شود.

آشنا یادآور شد: منابع و ماشین آلات ما محدود هستند و زمان زیادی هم نداریم چراکه شرایط جوی اجازه نمی‌دهد عملیات روکش را انجام دهیم و از طرفی نیز منابع مالی برای تهیه مواد گران قیمتی همچون قیر محدود است. همینطور ماشین آلات شهرداری فرسوده و مربوط به گذشته است و این موارد موجب شده که تاکنون ایمن سازی معابر به خوبی پیش نرود.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های خدمات رسان درخواست داریم که در حفاری‌های خود اصول فنی را رعایت کنند تا کمتر شاهد تخریب معابر باشیم، اظهار کرد: ما هم به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم قطعا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم شرایط کنونی ادامه پیدا کند.

شهردار یاسوج بیان کرد: کمک‌های دولت و بخش دولتی در این زمینه باید چشمگیر باشد و بخش معاونت عمرانی استانداری اگر قصد کمک به معابر شهر یاسوج را دارد باید پروژه‌های عمرانی همچون تقاطع‌های غیرهم سطح، زیرگذر و پل تعریف کند. امیدواریم با پیگیری‌های این معاونت مردم شهر یاسوج بتوانند حداقل از یک تقاطع غیر هم‌سطح بهره‌مند باشند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار