آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۴۷۲۸۹

مرکز آزمون تصادفات در خردادماه افتتاح می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به آخرین صحبت های سازمان استاندارد، مرکز آزمون تصادف در کشور به زودی افتتاح خواهد شد و قرار است در خردادماه ۱۴۰۴ این مرکز در کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات پلیس راهور از خودروسازان، ارتقاء ایمنی و استحکام بدنه خودروهاست، اظهار کرد: خودروها دو نقش حیاتی ایفا می‌کنند؛ یکی در جلوگیری از تصادفات و دیگری در حفاظت از جان رانندگان و سرنشینان پس از وقوع تصادف. توجه به این موضوع در طراحی بدنه، شاسی، ستون‌ها، شیشه‌ها، کیسه هوا، کمربند ایمنی و سایر اجزای خودرو امری ضروری است.

سردار حسینی خاطرنشان شد: این بخش دوم، یعنی محافظت از جان افراد پس از وقوع تصادف، به عواملی نظیر طراحی صحیح اتاق بدنه، کیسه هوا، کمربند ایمنی، شیشه‌ها و حتی طراحی صندلی‌ها بستگی دارد تا خودرو بتواند در لحظه تصادف از سرنشینان خود محافظت کند.

رئیس پلیس راهور فراجا به نداشتن ابزار لازم برای ارزیابی این قابلیت در خودروها اشاره کرد و توضیح داد: در بسیاری از کشورها، این ارزیابی‌ها در مراکز آزمون تصادف یا همان "کراش تست" انجام می‌شود. این مراکز به دقت میزان استحکام خودروها را در برابر ضربات شدید و توانایی حفاظت از جان سرنشینان ارزیابی می‌کنند.

وی خبر داد: با توجه به آخرین صحبت های سازمان استاندارد، مرکز آزمون تصادف در کشور به زودی افتتاح خواهد شد و قرار است در خردادماه 1404 این مرکز در کشور راه‌اندازی شود. این اقدام به خودروسازان این امکان را می‌دهد که خودروها را پیش از ورود به بازار، تحت تست‌های سختگیرانه قرار دهند و در صورت لزوم، اصلاحات لازم را انجام دهند.

سردار حسینی تصریح کرد: خودروهای وارداتی به طور معمول از نظر ایمنی شرایط بهتری دارند و ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهند که خودروهای تولید داخلی در این زمینه دچار نواقص جدی هستند. به همین دلیل، پلیس راهور فراجا از خودروسازان خواسته است تا به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند و به زودی شاهد آغاز به کار مرکز آزمون تصادف در کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: ما باید توانمندی‌های داخلی را تقویت کنیم تا خودروهایی که سهم زیادی در تصادفات و سوانح جاده‌ای دارند، از خط تولید خارج شوند. به عنوان مثال، زمانی که ابزارهای لازم برای ارزیابی ایمنی خودروها در دسترس نبود، با تحلیل داده‌های تصادف، اقدام به حذف خودروهایی مانند پراید،  405 و سمند از خط تولید کردیم.

وی با اشاره به اهمیت جان انسان‌ها و سلامت آن‌ها گفت: هیچ‌چیز مهمتر از سلامت انسان‌ها نیست و باید در کنار سایر مسائل اقتصادی و سیاسی کشور، اولویت را به ایمنی و سلامت مردم بدهیم. این تحول در صنعت خودروسازی می‌تواند گام مهمی در ارتقاء ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در کشور باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار