آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۰۳۲۲

تأکید بر نگاه سیستمی و عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تحقق عدالت آموزشی را نیازمند نگاه سیستمی و تلاش جمعی دانست و گفت: عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو اولویت اصلی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، ایوب رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست با معاونان آموزشی شهرستان‌ها و مناطق استان، با گرامی‌داشت فرا رسیدن یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و هفته مقام معلم ،بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای دقیق سیاست‌های کلان دولت در حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد.

رضایی با اشاره به لزوم اتخاذ رویکردی سیستمی در مدیریت آموزش و پرورش گفت: تفکر سیستمی یعنی درک عمیق از مسائل و ریشه‌یابی مشکلات، نه پرداختن صرف به ظاهر و پیامدهای آن‌ها. مدیرانی که فاقد نگاه سیستمی هستند، تنها با نتایج و بحران‌ها مواجه می‌شوند، نه با علل اصلی مشکلات.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو اولویت اصلی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: این دو محور باید به گفتمان غالب در مدارس تبدیل شوند و در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح‌هایی همچون «حامی» و «اجتماعات یادگیری»، آن‌ها را گام‌هایی در جهت تحقق این سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: معاونان آموزشی باید تسلط کامل بر این طرح‌ها داشته باشند و با جدیت در اجرای مؤثر آن‌ها بکوشند.

وی با اشاره به زمان اندک باقیمانده تا پایان سال تحصیلی، گفت: در این فرصت محدود، باید تمرکز ویژه‌ای بر بهبود کیفیت آموزشی، به‌ویژه در حوزه امتحانات نهایی داشته باشیم. متأسفانه نتایج سال گذشته رضایت‌بخش نبود و این زنگ هشداری برای همه ماست.

رضایی خواستار راه‌اندازی پایگاه‌های مطالعاتی و کلاس‌های آمادگی برای امتحانات نهایی شد و تأکید کرد: آموزش، محل توجیه‌پذیری نیست. اگر مدیری به وظایف خود عمل نمی‌کند، باید با او طبق ضوابط برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه مدیران و معاونان موظف‌اند به وظایف قانونی خود پایبند باشند افزود: اگر مدیری هماهنگ نیست، باید گزارش شود و با جدیت با چنین مواردی برخورد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از معاونان خواست با مطالعه دقیق شرح وظایف، دانش مدیریتی و تخصصی خود را ارتقا دهند و در مواجهه با مسائل، به‌جای تکرار مشکلات، راه‌حل‌های کارشناسی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه از معاونان انتظار می‌رود با نگاهی تحلیلی و برنامه‌محور به مسائل آموزشی بنگرند تصریح کرد: آموزش بدون تحلیل و برنامه‌ریزی، کارآمد نخواهد بود.

رضایی با تأکید بر ضرورت مشارکت فعالانه در اجرای برنامه‌های آموزشی و بهره‌برداری کامل از اعتبارات موجود، گفت: هدف ما تحقق عدالت آموزشی در سراسر استان است؛ به‌گونه‌ای که هیچ دانش‌آموزی از کیفیت آموزش محروم نماند. افت تحصیلی سال‌های اخیر نگران‌کننده است و تنها با یک عزم جمعی می‌توان کیفیت آموزش را بازسازی کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار