آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۰۱۱۵

روند کاهشی میانگین بروز حادثه در تهران/ انبارهای غیرمجاز بیشترین علت حریق‌های پرخطر

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اغلب حریق‌های مکان‌های پرخطر شهر با تخلف ساختمانی رخ می‌دهد، گفت: بیشترین حریق‌های پر حادثه در انبار‌های غیرمجازی اتفاق افتاده که پرونده‌ای در خصوص آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی بابایی در جلسه امروز (شنبه) کمیته ایمنی در شهرداری منطقه ۴ تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، اظهار کرد: با وجود اینکه میانگین حادثه در تهران کاهشی بوده؛ اما در منطقه ۴ رشد حداقلی حادثه در بحث حریق را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در برنامه چهار ساله چهارم شهر تهرن الزام کردیم که در دو سال اول توقف رشد حادثه و در دو سال دوم تا پایان ۱۴۰۴ سالیانه حداقل نیم درصد کاهش حادثه را داشته باشیم؛ در پایتخت رشد کاهش حادثه را داشتیم؛ اما در منطقه ۴ این کار محقق نشد. شهرداران با فرمانده ایستگاه‌ها جلسات مستمر داشته باشند و تحلیل کنند علل حادثه چیست و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. آموزش و پلاک ایمن باید به صورت مستمر انجام شود؛ هر حادثه پر خسارت ساختمانی که اتفاق میوفتد، حتما در لیست ساختمان‌های پر خطرمان قرار دارد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: حدود ۷۵ هزار ساختمان توسط سازمان آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته و از ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و حیاتی ۷۰۰۰ ساختمان ارزیابی شده است؛ البته آتش نشانی در این مسیر ارزیابی در ابتدای راه است. اغلب مکان‌های پرخطرمان که دچار حریق می‌شوند، تخلف ساختمانی دارند؛ به طور مثال ساختمان مشیریه تخلف ساختمانی داشت و اتصالی برق موجب این اتفاق شد.

وی ادامه داد: تاکنون از نهاد‌های نظارتی درون شهری نخواسته‌ام که ورود کنند؛ اما کم کم باید این اتفاق رخ دهد؛ نهاد نظارتی می‌تواند ورود کند و مشخص شود شهرداری ناحیه تخلف را بررسی کرده است یا خیر. اغلب حریق‌های پر حادثه و پر خطر در انبار‌های غیرمجازی اتفاق افتاده که پرونده‌ای در خصوص آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل نشده است. در موضوع ساختمان‌های پرخطر حداقل ۱۰ ساختمان در سال پر خطر باید کاهش پیدا کند که میانگین کاهش ساختمان پرخطر در هر ناحیه از منطقه مقدار پایینی است.

بابایی درباره عدم استفاده کارگران در رفت و روب شهری از ماشین‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها گفت: حتما پیگیری لازم صورت گیرد و با سازمان پسماند مکاتبه کنند؛ وقتی تعداد ماشین مکانیزه کم باشد، پیمانکار مجبور است از نیروی کارگری استفاده کند و این منجر به فوتی و فعالیت‌های خطرناک می‌شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار