
جنوب کرمان در برخی مناطق شاخصهای آموزشی قابلقبولی ندارد/ مدارس خطرناک را در اولویت بازسازی قرار دادهایم

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در نشست توسعه عدالت در فضای آموزشی با مشارکت مردم در شهر جیرفت از توابع جنوب استان کرمان، با برجستهکردن نقش خانواده در تربیت دانشآموزان و آیندهسازی کشور اظهار کرد: هرچه که یک خانواده به فرزند خود توجه کند، همان اندازه از سرمایه زندگیاش میگذارد و آیندهای روشن برای او میسازد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید هوشیارانه بین مسائل اقتصادی و کاری و حساسیتهای شغلی، توجه خود را به آیندهسازی و آموزشوپرورش معطوف کنیم؛ تشخیص ما این است که ساخت آینده کشور با مدرسه و دانشآموز است و این مهم نیازمند همراهی و مشارکت تمامی مردم است.
کاظمی تصریح کرد: تقویت هویت ملی و دینی، باورهای انقلابی، ترویج آداب و سنن اسلامی در میان دانشآموزان و همچنین شناسایی و حمایت از دانشآموزان نخبه از اولویتهای اصلی وزارتخانه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت فعلی آموزشوپرورش در مناطق جنوب استان کرمان اشاره کرد و افزود: شاخصهای آموزشی برخی از مناطق جنوب کرمان قابلقبول نیستند و نیازمند سرمایهگذاری جدی در حوزه زیرساختها، تجهیزات و منابع انسانی هستیم.
کاظمی درباره مسائل مربوط به مدارس تخریبی نیز گفت: موضوع مدارس تخریبی یک چالش دائمی است و ما مدارس خطرناک را در اولویت بازسازی قرار دادهایم.
وی در خصوص جذب نیروهای محلی در مناطق جنوب استان کرمان اعلام کرد: ما از استخدام و مشارکت نیروهای بومی استقبال میکنیم و در صورت وجود ردیف استخدامی و نیاز، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وزیر آموزشوپرورش با بیان موافقت مشروط وزارت آموزشوپرورش با استقلال آموزشوپرورش بخش اسماعیلی گفت: موافقت نهایی منوط به تأیید و همراهی سازمان برنامهوبودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور است. آنچه در حیطه اختیارات وزارت آموزشوپرورش قرار دارد، انجام خواهد شد و روز شنبه نامه موافقت خود را دراینخصوص صادر میکنم.